דומינוס 1994

10/20/08

חגיגות יום ההולדת התחילו!
אמנם עוד שבועיים עד שימלאו לי 25 סתוים אבל אני מאלה שאוהבים להתחיל לחגוג הרבה לפני והרבה אחרי.
הרבה יינות מחכים בתור להפתח לכבוד יום ההולדת שלי, משלל אזורים ושלל בצירים וספציפית הדומינוס 1994 מחכה יותר משנה. כלומר עוד לפני שהייתי בן 24 וזה די הרבה זמן.

אין לי בעיית סבלנות כשזה מגיע ליינות. השיטה האמריקאית של לפתוח יינות הרבה לפני שהם מוכנים לא ממש תפסה אצלי ואני נשאר נאמן למקורות האירופאים שלי ואפילו שולח אימייל ליקב עצמו כדי לשאול אם היין מוכן לשתייה. אחרי הכל אני מוציא די הרבה כסף ואין מקום לאכזבות עם יינות שעולים כל כך הרבה.
אין מקום לאכזבות אמרתי? גם כן מקצוע מצאתי לעצמי…
כל חובב בורגונדי יודע להגיד ש-4 מתוך 5 יינות כנראה לא יטעמו כמו שציפינו, אבל זה חלק מהיופי בעולם היין לא?

בציר 1994 הוא הראשון שיוצר כולו אך ורק ע"י תאגיד דומינוס של כריסטיאן מואיקס.
כרם נאפנוק זכה לראות באותה שנה את זמן הגידול הארוך ביותר מאז שכריסטיאן השתלט על היקב בשנת 1982, 186 ימים.
72 אחוזים קברנה סובניון, 12 מרלו, 11 קברנה פרנק ו-5 אחוזים פטי ורדו שיושנו 16 חודשים בחביות אלון צרפתי אשר מתוכן 40% היו חדשות.
לא ממש ויניפיקציה קליפורנית טיפוסית וטוב שכך.

חשוב לציין שלפני שפתחתי את הבקבוק היחיד של בציר 1994 שברשותי טעמתי את בציר 2000 אותו אני מוכר במסעדה ואת בציר 2005 החדש אותו טעמתי כאשר נבחרת של בכירים בתעשיה כמו היין של לואי רודרר אסטייט מקליפורניה ומנהלת השיווק של דומינוס יחד עם עוד רבים וטובים אכלו ארוחת ערב במסעדה ביום שישי לאחר יום ארוך בתערוכת היין הקליפורני הנערכה בספ"ש האחרון בניו יורק. לצערי לתערוכה לא הצלחתי להגיע עקב העבודה והלימודים אבל גם ככה כל מה שאני רוצה לטעום מגיע אלי למסעדה ובשעות שנוחות לי, אז למה לטרוח?

לדוגמא, מייקל מונדבי בכבודו ובעצמו התקשר אלי להתנצל על כך שהוא בעיר ושהוא לא בא אישית לתת לי לטעום את היין החדש שלו, M, המיוצר מאותם כרמי קברנה סובניון מהם עושים אופוס 1 ועברו אליו לאחר מות אביו.
רק 2100 בקבוקים יוצרו ושלושה מהם בדרך אלי, יום הולדת שמח לי! (כאמור רק עוד שבועיים, אבל אף פעם לא מוקדם מדי למתנות).

האוכל כבר מוכן, כוסות הרידל נקיות ומפושלות ומחכות ליין. כנ"ל הדיקנטר.
והיין? תשאלו איך היין?
ביצים סרוחות, גרב אחרי מסע כומתה, כלב רטוב, איך שלא תרצו לקרוא לזה. אני קורא לזה קורקי.
לעזאזל!

תגובה אחת to “דומינוס 1994”

  1. beertender Says:

    מתי הם עברו מפיצות ליין? 🙂


כתיבת תגובה

