שבועיים וחצי בשביל פוסט אחד.

09/11/08

כל כך הרבה דברים שאני רוצה לכתוב עליהם, כל כך מעט מקום בבלוג, שלא לדבר על זמן…

אז דבר ראשון מגיע לי מזל טוב. עברתי את הקורס בהצטיינות יתרה בציון הכי גבוה שאפשר ובקרוב אני מתחיל בלימודי תעודה (Diploma) כדי להיות באמת מדופלם.

האירוע הבא הסב לי הרבה כבוד. לא כל יום פוגשים אישיות חשובה בעולם היין, ומכיוון שאת רוברט מונדבי כבר לא יצא לי לפגוש נאלצתי "להסתפק" במייקל, הבן שלו, שהגיע לארוחת ערב ידידותית עם שני מנהלים בכירים בחברת השיווק של היינות שלו.
מעבר לשותפות באמפרייה המשפחתית, מונדבי הוא נשיא חברת Folio המייבאת יינות מכל רחבי העולם שמרכיבים חלק ניכר מרשימת היינות שלי. מייקל וחבריו כמובן שתו את היינות שלו, אלבריניו 2006 של פילבואה שהוא האלבריניו הכי זול והכי טוב שיש לי ברשימה (42 דולר) וקלו דומיניק 2004 מפריורט (105 דולר), שעד אתמול היה הפריורט הכי טוב שטעמתי (פרטים בהמשך).
בקברנה סובניון ריזרב של היקב המשפחתי הוא לא נגע, רק התרשם שיש לי את בצירים 97, 99, 2000 ו-2001 (200-250 דולר).
כמובן שקיבלתי הזמנה לבוא לבקר בנאפה (באביב) ובכל יקב שהוא מיבא מרחבי העולם (מתישהו, רק לא בקרוב).

שלישי בצהריים. העיר מתרוצצת בקצב שרק היא מסוגלת לו. חם. לח. דביק.
אז אני שואל, מה יותר מתאים מללגום קרוג רוזה בבראנץ' אמצע השבוע במסעדה איטלקית? כי זה בדיוק מה שעשיתי. טעימה של מואה הנסי אסור לפספס.
אי אפשר ישר להתחיל עם קרוג, אז שטפתי את הקורנפלקס מארוחת הבוקר עם מואה שנדו מבציר 2000, גם הרגילה וגם הרוזה.
אחר כך התפניתי לאדומים. קברנה סובניון ממערב אוסטרליה, מלבק מכרמים מובחרים במנדוזה, שאטונף דו פאפ, Cheval der Andes (שיתוף פעולה בין שבאל בלאן ל-Terrazas de Los Andes) ועוד כמה ששכחתי את שמם ויש סיבה לכך.
התותחים האמיתיים חיכו בחדר האחורי.
התחלתי עם Monsanto Il Poggio, קיאנטי קלאסיקו כמובן, שהוצע בחמישה בצירים שונים, מחמישה עשורים שונים!
ה-1968 כבר היה עייף. החמיצות כבר לא ממש שם, הטנין כבר מזמן עזב, רק ריח לא מובן שהזכיר לי בראוניז ויין שמתפרק בכוס אחרי שלוש דקות בדיוק. קצת מאוכזב המשכתי ל-1977. סוכר חום (?), קרנברי, החמיצות שם, הטנין שם והוא די קטיפתי.
היין חי! אפשר להמשיך לטעום…
ה-1982 היה כוכב הטעימה. הצבע עדיין אדום בריק יפה, דובדבנים בברנדי, עלי תה, חמיצות ערה, טנין מורגש אבל לא מפריע, סיום שוקולדי מתקתק ושישה בקבוקים בדרך לרשימת יינות שלי.
את ה-1997 טעמתי כי מזגו לי לכוס, אני כבר הייתי חסר סבלנות להגיע לשולחן הבא בתור, אבל אם מזגו חייבים לטעום לא?
עור, עלי תה, דובדבנים חמצמצים, פטל. נו יופי. מה מעניין אותי יין בן 11 אחרי ה-1982? על ה-2001 ויתרתי.
ברולו וברברסקו. אין צורך להוסיף דבר. Ceretto הוא היקב, הכפרים מוכרים, הענב מוכר, עכשיו רק נותר לראות מה אנשי היקב יודעים לעשות. מהסתכלות על הבצירים כבר הבנתי שאני אצטרך לאסוף את השיניים שלי מהרצפה בסוף האירוע. למרות שהיו שם ברברסקו מבציר 98, אין שום סיכוי שה-2003, 2004 וה-2005 אפילו קרובים להיות מוכנים לשתייה. אבל אין ברירה לא?
הרבה על היינות אין לי מה להגיד. ה-2004 מראה יכולות טובות מה-2001  וה-2003 וה-2005 די דומים, רק בהפרש של שנתיים אחד מהשני. אחרי היין השני גם ככה לא הפה כבר גמור ואי אפשר לטעום כלום. החמיצות והטנין של היינות לא ריחמו עלי ונאלצתי לברוח למים ולאכול מה שהרס את הפלאט עוד יותר. היינות צריכים זמן, והרבה ממנו.

שבוע וחצי עבר. אני עדיין כותב את הפוסט הזה פה ושם, אבל מתווספים עוד יינות ואירועים מעניין לכתוב עליהם. אז ממש בקצרה:
טעימה של 8 יינות של Laroche ב-11 בבוקר, ממש במקרה (הסוכן עצר לקפה ואני במקרה הייתי במסעדה). כולל גראן קרו כן?
טעימת הפורטפוליו השנתית של מרטין סקוט. הטעימה הסתיימה בשש בערב, אני הגעתי בחמש וחצי. רצתי בין השולחנות מחפש את היינות הטובים ביותר והיקרים ביותר שאפשר למצוא. נתקעתי מול השולחן של מונטילי. בין היתר:
DEux Montille Soeur et Frere (Montagny Blanc Les Coeres 2006, Pernand Vergelesses Blanc Sous Fretille 06)
Domaine de Montille (Beaune 1er Cru Les Greves, Volnay 1er Cru Les Taillepieds 2006)
Domaine Leflaive( Mersault 1er cru, Sous le dos d'Ane 2006)
Chateau de Puligny-Montrachet (Chassagne Montrachet 06, Nuits Saint George Clos des Grandes Vignes 06)
Domaine Michel Gros (Vosne-Romanee 1er Cru Clos des Reas, Monopole 2006)
אלה היינות החשובים שטעמתי והשלמת חוסרים לא קטנה במאגר הטעימות שלי. לצערי בחצי שעה אפשר לטעום הרבה מאוד יינות, אבל אי אפשר להעריך יינות כמו שצריך וליינות של היקבים האלו מגיע יותר.
כולם תינוקות, אבל לכולם עתיד מבטיח ביותר.

מה עוד אפשר לספר?
שלשום התחלתי לימודי תעודה. יהיה בסדר.
עוד אירוע יחצני של קטל 1. אחלה וודקה. זהו.
היום אני מוזמן להשקה של הוויסקי החדש של גלנמורנג'י. יקח שבועיים שלושה עד ששוב יהיה לי זמן לשבת ולכתוב אבל תזכרו שאני חייב לכם רשמי טעימה.
שבועיים וחצי לקח לי לכתוב את הפוסט הזה. הגיע הזמן שאני אסיים אותו אבל אני עדיין מרגיש שיש משהו אחד חשוב ששכחתי. כנראה שזה לא עד כדי כך חשוב.

10 תגובות to “שבועיים וחצי בשביל פוסט אחד.”

  1. crazyvet Says:

    ומה עם הפריורט הכי טוב שטעמת? אני סקרנית… 🙂


  2. ה- Vall Llach!
    ידעתי ששכחתי משהו…

  3. tzvikachu Says:

    אתה רק יכול להסביר מה הקטע עם לאסוף את השיניים מהריצפה? 🙂


  4. יובש וטנין שגורמים לך רצון למות 🙂


  5. הי אור מה נשמע, מזל טוב! נדמה לי שסיפרתי לך שעשיתי את קורס שלב 2 (גם הסתיים בהצטיינות:) ובקרוב מקווה לעשות את שלב 3 שאתה עשית. לגבי הדיפלומה, שמעתי מגל כמה זה עמוס וקשה אז כנראה ידחה לשלב אחר בחיים – להבדיל ממכם לי יש קרירה אחרת שאני צריך להשקיע בה. בכל מקרה שיהיה המון בהצלחה בלימודי הדיפלומה, נראה לי מקסים והלוואי שיום אחד אוכל להתפנות לזה!

  6. gingit123 Says:

    הי אור!
    הגעתי לארץ הקודש בחזרה מניו יורק, וממש הצטערתי שהתפספסנו, אבל רציתי להגיד תודה על ההמלצות, הן כולן היו מצוינות, וכל הבקבוקים שלי הגיעו ארצה קרירים ושלמים. מאמינה שאגיע בשנה הקרובה שוב, אולי זה בכל זאת יצא. ואגב, אם אתה מגיע לישראל אתה כמובן מוזמן לכתוב.

    מזל טוב על הקורס, אולי יום יבוא וגם אני אגיע לשם…עד אז אני משקיעה בקריירה בתחום של אייל…

    בהצלחה בדיפלומטיות 🙂 ושנה טובה!


  7. בכיף יא ג'ינג'ית!
    מצטער שלא יצא לנו לצאת לברנדי לייבררי, תתנחמי בזה שביום ראשון גם ככה היה שם אירוע פרטי ולא היו נותנים לנו להכנס.

    לגבי הקריירה, תאמיני לי שהרבה יותר כיף לשתות מאשר לריב.
    שנה טובה!

  8. אבירם Says:

    שלום,

    קודם כל מחמאות על הבלוג, והכתיבה המעניינת!
    כמובן [באיחור מה], ברכות על הדיפלומה.

    אני כרגע נמצא בניו יורק, ומעוניין לברר על לימודי יין [בצורה רצינית], הייתי מאוד שמח אם תוכל לכתוב לי [מייל יכול להיות אופציה נהדרת] על המקום בו למדת וההתרשמות שלך ממנו, לעומת מקומות אחרים.

    תודה!

  9. danifeldsher Says:

    לא הייתי פה מזמן אז מזל טוב !!


  10. ועוד איזה פוסט (-:


להשאיר תגובה

