הצד הלא נכון של הבר

06/27/08

מוזר איך שלפעמים פרטים קטנים לגבי החיים שלנו מתחבאים באיזו פינה נסתרת במח וצריך שמישהו אחר יחפור שם ויגלה אותם.

אחרי שבוע בלי שינה, כשהדיאטה שלי מורכבת בעיקר מפיצה (בצק דק כמובן), קפה נמס לא טעים במיוחד וקורנפלקס עם המון סוכר, סוף סוף סיימתי את הקורס יין.
לפני הפסיכומטרי לא הייתי לחוץ כמו שהייתי לחוץ לבחינה הזו. בכל זאת כמות מגוחכת של חומר לימודי דחוסים לתוך ארבעה וחצי חודשים. התחיל רגוע בגישת ה"יהיה בסדר" הכל כך ישראלית והסתיים בהאנגובר אחרי החגיגות שאחרי.
אז מה היה לנו שם?
אחרי המפגשי למידה, כמו חובבי יין אמיתיים, סיימנו לפחות בקבוק בערב. אמרונה, שמבול מוסיני (ניקולס פוטל, 2004), קברנה קליפורני (כמעט תמיד טוב), סובניון בלאן ניו זלנדי (תמיד טוב), שנין בלאן דרום אפריקאי (מה הם חושבים לעצמם שם?), ריזלינג גרמני (ריינגאו, כרם יחידני, בציר 1990) ועוד ועוד. הכל מהכל. בהתחלה כתירוץ, "זה לצרכי לימוד", ואחרי זה סתם כדי לשחרר קצת לחץ.
הימים התארכו, הלילות התקצרו, הגעתי לבחינה עם ידיים רועדות ויצאתי אחרי שעתיים וחצי עם חיוך מאוזן לאוזן.

הטעימה העיוורת הייתה קלה בצורה מעוררת חשד, את ה-50 שאלות האמריקאיות סיימתי תוך רבע שעה וגם בשאלות הפתוחות לא ממש נתקלתי בקשיים אמיתיים, ככה זה ככשואלים על צרפת, שמפנייה ואיטליה ולא על בולגריה, רומניה ויוון. השאלת חיבור לוקחת זמן והיא תמיד קשה, לא יעזור כלום.

ואז התחילו החגיגות.
בקבוקים נפתחו בזה אחר זה.
רשימה זריזה:
וו קליקו רוזה
Chablis, Domaine Laroch, 2004 (שני בקבוקים)
Pinot Noir, Rozak Winery, Santa Rita Hills, California
Chassagne Montrachet, Domaine Ramonet, Burgundy, France, 1998
Saint Emilion, Chateau Puy-Blanquet, Bordeaux, France, 2005
ועוד איזה שיראז אוסטרלי מודרני ומוחצן. איפשהו בכל הבלגן הזה (והיה בלגן) היה גם שוט מיותר של ג'יימסון (איזו טעות…). התוצאה כאמור, האנגובר.
התוצאות האמיתיות יגיעו עוד 8-12 שבועות (לוקח ליונים הרבה זמן להעביר דואר לצד השני של האוקיאנוס וחזרה).

אז מה הוא הפרט הקטן עליו דיברתי בתחילת הפוסט?
שבדיוק לפני שלוש שנים, 23.6.2005, התקיימה בהאנגר תל-אביבי הבחינה המסכמת של קורס ברמנים מספר 1313 שכלל את עבדכם הנאמן. בדיוק השבוע מלאו לי שלוש שנים בצד הנכון של הבר כמו שאני אוהב לקרוא לו.
הרבה מים זרמו בירקון ובהאדסון בשלוש שנים הללו, והנה אני עומד שוב באותה סיטואציה, רק שהפעם אני עובר מבחירה מלאה לצד הלא נכון של הבר.
החליפה נקייה וחלקה, ככה גם הפנים שגולחו למשעי. העניבה נשארה בארון.
אני סומלייה מהדור החדש. בלי חליפת שלושה חלקים ועניבה, פנים חמורי סבר וגישה שדוגלת בחינוך הלקוחות למה שנכון ליין ולא בהכרח לארוחה ולחוויה.
סומלייה עם חולצה קצת פתוחה שחושפת קצת שערות חזה, ג'ל בשיער וחיוך על הפנים. סומלייה שבא לעזור ללקוח ולהעשיר את החוויה שביין ובאוכל במקום ללמד אותו מה נכון ומה לא נכון. סומלייה שבא להראות שיין זה לא דבר מפחיד כל כך ומתלוצץ עם לקוחות. ככה לפחות אני מקווה להיות.
עוד שעתיים משמרת ראשונה ואני שוב לחוץ, אבל כמו שהוכחתי לעצמי לא רק השבוע, אני בשיאי כשאני תחת לחץ.
אני כבר לא יכול לחכות.

4 תגובות to “הצד הלא נכון של הבר”

  1. ליאור Says:

    בהצלחה !

  2. crazyvet Says:

    ברכות ואיחולים, והמון הצלחה בדרכך החדשה 🙂

  3. מקס Says:

    בהצלחה !!!


  4. בהצלחה !!!בהצלחה !!!


להשאיר תגובה

