ליקר לחורף קר

11/24/07

חורף זו תקופה מיוחדת בחייו של חובב אלכוהול.
אפשר להוציא מהארון את היינות האדומים, הויסקים הכבדים, הקוניאקים המחממים.
אפשר להפסיק לשתות קוקטיילים צבעוניים, משקאות מעורבבים עם המון קרח וכמובן את הקוקטיילים הקפואים.
ברור לכולם שיש משקאות של חורף ויש משקאות של קיץ. יש בירות של חורף ויש בירות של קיץ. יש יינות של חורף ויש יינות של קיץ. ויש קוקטיילים של חורף ויש קוקטיילים של קיץ.
החלק היפה ביותר בקוקטיילים של חורף הם הקוקטיילים החמים.
ישנם קוקטיילים קלאסיים כמו גרוג, Hot Toddy וקפה אירי שהיו ויישארו לעולם.
לכל אחד יש את הדרך לשדרג לעצמו את הקפה או התה, אם זה אייריש קרים, ליקר קפה, ליקר קקאו, ויסקי, קוניאק או שאר תוספות מעניינות.
אחת התוספות המעניינות ביותר שנתקלתי בהן לאחרונה הוא ליקר איטלקי חדש בארה"ב שנקרא Faretti Biscotti Famosi.

 

הליקר הוא ליקר ביסקוטי, אותם עוגיות איטלקיות נהדרות שריחן נישא למרחוק בכל בוקר איטלקי ממוצע.
ללא ספק אחד הליקרים המיוחדים שיצא לי לטעום, עולה בקנה אחד הם ב-St Germain, רק שיש פחות דברים לעשות איתו. אני מסוגל לחשוב רק על להוסיף אותו לקפה שלי ולשדרג את המאפים שכנראה לעולם לא אאפה.

רק 28% אלכוהול שלא מפריעים לאף לקבל את כל המאפיינים הרבים של הליקר הזה. מבחינת מורכבות הוא אחד המורכבים והיפים שטעמתי. אניס, אגוזים, קליפת תפוז, שקדים. כמו להכנס למאפייה מוקדם בבוקר כשהכל בדיוק יוצא חם מהתנור. אני מסוגל רק להריח אותו כל היום.

הטעם כמובן לא מאכזב.
כמו שאמרתי, הליקר ישדרג כל קפה של אחרי הארוחה (שלא לומר קפה של בוקר) ואפשר להנות ממנו גם נקי, עם קרח או בקוקטייל.
כן ירבו ליקרים כאלה, כי הם הופכים את הבר ליותר צבעוני ואת הבוקר ליותר טוב.

81121.jpg

12 תגובות to “ליקר לחורף קר”

  1. almost30 Says:

    נשמע ליקר מעניין. נבדוק אם ניתן להשיגו בארץ(או בדיוטי).

  2. tzvikachu Says:

    אין בארץ או בדיוטי

  3. efyska Says:

    נשמע יופי של ליקר. אני אחפש בחנות המשקאות השכונתית. לדעתך אני אמצא?


  4. אוף, גם אני רציתי לשאול את השאלה של כמעט30 (וגם לקבל תשובה יותר מעודדת). למה הפרובינציאלים תמיד בסוף?


  5. יש שמועות שאפשר להשיג אותו באוסטרליה…

  6. tzvikachu Says:

    עדיף להתארגן על מישהו שבא מארהב..

  7. נויף Says:

    כולם התלהבו מהליקר, ושכחו לשאול מה הן הבירות שכל כך מתאימות לחורף? בטח איזה אייל מעונן…
    אז בשביל זה אני פה.


  8. רגע רגע, אבל איזה בירות הכי מתאימות לחורף?

    ת'אמת שהפסקתי לשתות בירות כמעט לחלוטין.
    אני שותה יין, וודקה או וויסקי כמעט תמיד.

  9. נויף Says:

    אופס…
    הכוונה שלי הייתה שאני פה בשביל לשאול את השאלה (-:
    זה אתה שכתבת על זה בתחילת הטקסט!
    (-:


  10. מצחיק אתה 🙂


  11. […] שנתקלתי בקוקטייל הזה היא שסוף סוף מצאתי מה לעשות עם הליקר ביסקוטי שישתלב פה […]


  12. […] שנתקלתי בקוקטייל הזה היא שסוף סוף מצאתי מה לעשות עם הליקר ביסקוטי שישתלב פה […]


להשאיר תגובה

