קוקטיילים מיוחדים

11/07/07

החורף סוף סוף הגיע לניו יורק מה שאומר שהעונה התיירותית די נגמרה והמסעדה עוברת לתרדמת חורף.

יש הרבה מאוד זמן פנוי וזמן פנוי צריך לנצל על מנת להבנות ולהתפתח בתור ברמן.
אפשר לטעום יין, אפשר לטעום ליקרים, קוניאק, ווסקי ואפשר לטעום בירה, אבל הכי כיף זה לערבב בינהם.
לאחרונה נמאס לי מהאספרסו מרטיני הישן והמוכר שאני מכין.
שוט אספרסו
1.5 וודקה וניל
0.5 בייליס
דאש פרנג'ליקו (ליקר אגוזים מעולה)

הנוסחה הישנה והמוכרת עובדת היטב, וגם אחרי שינויים מותאמי לקוח כמו בייליס בטעם קרמל, קלואה פרנץ' ונילה או דאש סמבוקה במקום הפרנג'ליקו עדיין הגיע הזמן למשהו שונה לגמרי.
מכאן נולד, בעזרתה יש ידידה טובה עם הרבה נסיון מאחורי הבר, ה-מרטיני 50 פולי קפה (באנגלית זה נשמע יותר טוב).
במקום קוקטייל מסובך ועתיר מרכיבים המרטיני צומצם למשהו מינימליסטי אך משובח.
בשייקר:
50 פולי קפה (אפשר גם 40, העיקר שיש ממש הרבה)
3 מנות וודקה וניל
דאש פרנג'יליקו
דאש אמרטו
את הכל יש לנער חזק חזק עם מעט קרח יחסית ולסנן סינון כפול על מנת שכמה שפחות פולי קפה יגיעו לכוס.
הוודקה מקבלת טעם עדין של קפה וכל זאת מבלי להעמיס עליה. הפרנג'ליקו והאמרטו הם רק אופציה אבל לטעמי הם מוסיפים מימד נוסף לקוקטייל.

הקוקטייל הבא בתור הוא משהו שאני רוצה לעשות כבר הרבה זמן וקראתי עליו בחוברת מתכונים. יותר נכון מאז מאי האחרון שבו טעמתי לראשונה St Germain וגם כתבתי עליו.
Chimney Creek 2007, הסובניון בלאן הניו זילנדי שמוגש במסעדה בכוס, חבר ל-St Germain יחד עם כמה עלי נענע, מיץ ליים ומי סוכר ויצר מוחיטו עם גוון ניו זילנדי.
חופן עלי נענע
1 יין לבן
1 St Germain
0.5 מיץ ליים
0.5 מי סוכר
את הנענע יש למעוך בעדינות יחד עם הליים, להוסיף את שאר המרכיבים, קרח ונער מספר שניות ואת כל התכולה להעביר לכוס ללא סינון. לסגור עם סודה.
הטרופיות החמצמצה המאפיינת את הסובניון בלאן הניו זילנדי משתלבת עם הטרופיות המתוקה של הליקר בצורה מושלמת ויחד עם הנענע, הליים והמי סוכר יוצרים את הורסיה האחרונה שלי למוחיטו שלאט לאט תופס מקום של כבוד בפנתאון הקוקטיילים הקלאסיים.

בפעם הבאה שאני אכתוב על קוקטיילים יהיה מעורב בעניין יין אחר, הפעם אדום שלדעתי לא ממש ראוי לשתיה בפני עצמו אך עדיין ראוי לכבוד מינמלי. וכן, אני מדבר על הבוז'ולה נו-בוא. עוד שבועיים!

11 תגובות to “קוקטיילים מיוחדים”

  1. drinking Says:

    המוחיטו הניו-זילנדי נשמע פצצה. הייתי מזמין
    (כשזה בא ממישהו שלא הזמין קוקטייל בשנתיים האחרונות לפחות זה אומר משהו…)

  2. tzvikachu Says:

    באיזה יין היית ממליץ להחליף אותו?
    ס"ב ישראלי ליתר דיוק

  3. Wine Guy Says:

    אני משתמש בס"ב של יקב ססלוב הישראלי (שנעשה בניו זילנד…)


  4. אני מסכים עם ווין גאי (גיא?) לגבי הססלוב, אבל אם אני זוכר נכון הוא קצת יקר יחסית לאחרים לא? באזור ה-70 ש"ח.
    המון זמן לא טעמתי סובניון בלאן ישראלי אבל אם אני זוכר נכון אז הסובניון בלאן של תבור התקרב לפירותיות של סוביניון בלאן ניו זילנדי.
    אבל הייתי סומך יותר על ווין גאי בקטע הזה.


  5. ודרינק, זה אומר המון. רק חבל שהקוקטייל מאוד חלש אלכוהולית. אבל ממש חלש!

  6. drinking Says:

    תבור סוביניון בלאן מצויין, אבל לא פירותי כמו לדעתי כמו בנימינה SR סוביניון בלאן (שגם עולה שני שליש ממנו).

    ירדן גוורץ ומסע לבן יכולים להיות גם אלטרנטיבות לא רעות לטעמי.

    אם מחפשים משהו יותר פשוט הרי גליל וגמלא גם הולך.

  7. Islay Says:

    אמרתי לך פעם שאני מתה על פוסטי הקוקטיילים שלך? תמיד יש לך קוקטיילים מתוחכמים שעושים חשק עצום לנסות אותם (אם כי אלוהים יודע מאיפה אני אביא 50 פולי קפה…).


  8. במתכון של מרטיני פולי קפה, הפולים טחונים?


  9. איילי, תודה רבה. 50 פולי קפה מביאים מברים שיש להם גם מכונת אספרסו לא?
    כמובן שמספיק חופן, לא באמת ספרתי 50, זה פשוט נשמע יפה באנגלית.

    אודיסאוס, הפולים אינם טחונים. המטרה היא שהם ישברו מעט בזמן הניעור לכן יש לנער בכוח (בעצם תמיד יש לנער בכוח). לא לשכוח לסנן סינון כפול על מנת למנוע מכמה שיותר חתיכות פולי קפה להגיע לכוס.

    עוד אופציה: לעשות כתר לכוס מסוכר וניל, או לחילופין מקינמון.


  10. אני הולכת מיד לנסות את המתכון…


להשאיר תגובה

