Whisky Fest 2007

10/31/07

 

הייתי בתערוכת והויסקי השנתית של המאלט אדבוקט. זו השנה העשירית ברציפות שהמגזין המכובד עורך את התערוכה ומדי שנה היא זוכה להצלחה גדולה עם עשרות מציגים מכל המדינות המייצרות וויסקי והרצאות בנושאים שונים ממיטב העוסקים בתחום.

115 דולר עלתה הכניסה. למזלי גם בעיר הכי מנוכרת בעולם מצאתי אנשים שאכפת להם ממני והשיגו לי הזמנה לאירוע חינם אין כסף. ומזל שזה היה חינם. לא בגלל שלא הייתי משלם בלי להתלבט בככל, אלא בגלל שבאמת לא נהניתי.מי שקרא את הפוסט על התערוכה הקודמת בה הייתי, Whisky Live, בטח יודע שהייתה תערוכה עשירה, מעניינת, חינוכית ובכלליות מאוד מאוד נהניתי בה. זה ממש לא היה המצב בתערוכה הנוכחית.

יש הרבה סיבות למה לא נהניתי מהתערוכה. הראשונה היא הגודל לעומת הצפיפות.

כשאנשים משלמים 115 דולר לכרטיס מצפים לקצת יותר מרחב תנועה ואולי, השם ישמור, גם אפשרות לדלות קצת מידע על הויסקי מהמטעימים בתערוכה. כל זאת לא היה אפשרי עקב כמות האנשים והצפיפות בין דוכני הטעימה. הייתי מראה לכם תמונות אבל הם יצאו כהות מדי.

אולי הסיבה שבגללה גבו 115 דולר לכל כרטיס (155 לכרטיס VIP) היא שהטעימות היו חופשיות. בתערוכה הקודמת היו דירוגי מחיר לכל וויסקי ע"פ שנות היישון אבל היה יותר מבחר מכל ויסקי ונמזגו מנות יותר נדיבות. מה גם שרוב המטעימים לא דרשו את שוברי הטעימה.

עכשיו נגיע לסיבה העיקרית שבגללה לא נהניתי.
מאז התערוכה הקודמת טעמתי עשרות ויסקים, בעיקר סינגל מאלט מסקוטלנד. את רוב הוויסקים בתערוכה טעמתי בעבר בכל מיני הזדמנויות, בעיקר בברנדי לייבררי, וגם מבחר גדול לא היה (הכוונה למבחר וויסקים מכל מזקקה שונה). הויסקי הכי מבוגר שאני מצאתי היה הגלנפידיך 21 שלא מצאתי אותו מהנה או מעניין במיוחד.

האם באמת יכול להיות שאין שום דבר בכל התערוכה שיכול לרגש אותי? לחדש לי משהו בעולם שכנראה הוא לא גדול כמו שחשבתי?

בכל זאת טעמי כמה דברים, אך מרוב שעמום, וגם קצת התבאסות על האירוע לא טרחתי לרשום רשמי טעימה מסודרים. דוקא בתחום הזה התערוכה הייתה הראשונה בה קיבלתי ספרון רשמי טעימה עם כל המזקקות לפי סדר הופעתם בתערוכה. דוקא אותו שכחתי שם.

אני מניח שעל כך כל מה שנותר לאמר זה כגודל הציפייה כגודל האכזבה. חיכיתי לתערוכה הזו הרבה זמן ומאוד התלהבתי כשגיליתי שהיא נערכת רק יום לפני היומולדת שלי.

דרך אגב, מזל טוב לי. אני בן 24. מחר נחגוג עם הרבה יין טוב, שלשום חגגתי עם המון סטולי תפוז עם טוניק.

6 תגובות to “Whisky Fest 2007”


  1. יום הולדת שמח אור!
    יופי של תאריך 🙂

  2. אלעד ההומו Says:

    מזל טוב מתוק מוצלח שלי!
    שתזור אלינו כמה שיותר מהר!!!!
    המון נשיקות!1

  3. crazyvet Says:

    מזל טוב!

  4. Islay Says:

    יום הולדת שמח! (באיחור קל)

    אין ספק שיש משהו מבאס בתערוכת וויסקי צפופה ודחוסה כמו שוק, אפילו לפני שבודקים את המבחר.
    לגבי הלרגש ולחדש, לפעמים פשוט מגיעים לתקופות של רווייה וצריך קצת לנוח. ואז פתאום, אחרי כמה זמן, אתה טועם משהו שמפיל אותך לרצפה, מחזיר לך את החיוך ומזכיר לך למה וויסקי זה כל כך מלהיב. (:


  5. קודם כל מזל טוב! כשאני הייתי בגילך… (נו טוב, אז אני עושה קולות של פולני קשיש…)
    שנית – זו בדיוק הבעיה המרכזית שלי עם רוב תערוכות היין שבהן הייתי בארץ. אין מספיק מקום לזוז. אלא שכאן לא לוקחים 115 דולר אלא 50 ש"ח…


  6. אחרי שבוע ארוך, זמן לתגובות.
    אז דבר ראשון תודה לכולכם, היה אחלה שבוע יומולדת שבעולם.

    אני באמת חושב שהגעתי לרוויה מבחינת ויסקי, כנראה בגלל זה עברתי לשתות יותר קוניאק וארמניאק בתחום התזקיקים.
    ואין ספק שהדבר שהכי הפריע בתערוכה זו הצפיפות. וזה לא שחסרים אולמות כנסים במנהטן.
    פשוט תכנון גרוע.


להשאיר תגובה

