מרלו אוסטרלי. למה לא?

10/13/07

 

 

 

 

אוסטרליה לא עלתה על מפת היין העולמית בגלל המרלו שלה.
היינות הללו בחיים לא יגיעו לרמה של השיראזים מעמק בארוסה ולבלנדים הנהדרים של שיראז וקברנה סובניון.אבל לכל כלל יש יוצא מן הכלל, ומסתבר שגם באוסטרליה אפשר למצוא מרלו מעולה, רק צריך לדעת איפה לחפש ומה לקנות.
שמתי ידי על שלושה בקבוקים של מרלו אוסטרלי מהשורה הראשונה, מקסימום שניה.

 

כרם Bird In Hand שנמצא בגבעות Adelaide, ב- Woodside שבדרום אוסטרליה.
הכרם נקרא על של מכרה זהב שפעל במקום בשנות החמישים של המאה ה-19.
הסדרה הגבוהה של היקב שבבעלות אנדרו נאגנט נקראת Nest Egg על שם המנהרה בעלת התפוקה הגבוהה ביותר במכרה.
היינות מסדרה זו מיוצרים בשנים נבחרות בלבד ומקבלים את תשומת הלב הראויה להם מהבציר ועד הבקבוק.
כל בקבוק בסדרה ממוספר. מהמרלו בוקבקו רק 3575 בקבוקים, אני פתחתי את בקבוק מספר 2257. בחירה ראנדומלית לחלוטין מבין שלושת הבקבוקים שברשותי.
יש אנשים שמחכים לאירוע מיוחד בשביל לפתוח בקבוקים, אני פתחתי בקבוק כי התחשק לי לשתות משהו עם השקשוקה ביום שישי בערב אחרי העבודה.

 

בהרחה ראשונית מיד לאחר הפתיחה מקבלים אגרוף של חבית אלון צרפתי עם המון טחב ואדמתיות.
ליין לקח בערך שעה להפתח ולהתמתן וגילה ארומות של שזיף, גרפיט (כמו עיפרון מחודד) ושוקולד מריר. ממש לא המרלו הקליפורני אליו אני רגיל או הבורדו-אים שאני מרשה לעצמי מדי פעם לקנות.
איפשהו על אמצע הדרך בין שזיף מיובש לבשל, דובדבן וקוראנט בפה. סיום ארוך, יבש עם אפטרטייסט של שוקולד מריר. טנין טוב אך עדיין קשה מעניק ליין אלגנטיות ואין ספק שהוא יוכל להתישן עוד כמה שנים למרות שאני מאוד נהנה ממה שהוא מראה לי היום. ניתן לשניים האחרים לנוח עוד כמה חודשים ונראה לאן הם מתקדמים.

 

מכיוון שזהו המרלו האוסטרלי הראשון שאני שותה אז אין לי אפשרות להשוות אותו ליין אחר.
נדמה לי שכאשר משקיעים כל כך הרבה ביין אין הרבה סיבה שהוא לא ייצא טוב, השאלה מה קורה עם הסדרות היותר נמוכות של היקב. לדעתי יקב נמדד ביינות היום יום שלו לא פחות ואולי אפילו יותר מאשר ביינות הדגל.
לא נראה לי שאמשיך לחקור ולטעום מרלו אוסטרלי, כי יינות כמו שיש לי בכוס לא נמצאים על כל מדף בחנות יין ממוצעת. וגם שיש יותר מדי מרלו טוב ממקומות ש"קצת" יותר מתמחים בענב הנהדר הזה. אולי אחרי שאסקור את כל פומרול וסיינט אמיליון אני אתן לאוסטרלים עוד צ'אנס. אמנם לא באמת ניסיתי, אבל נראה לי שזה עונה על השאלה שבכותרת.
עד אז, יש עוד עולם מלא במרלו שם בחוץ.

5 תגובות to “מרלו אוסטרלי. למה לא?”


  1. Bird in Hand הוא יקב נהדר, אבל אתה חייב (אבל ממש חייב) לשים יד על השיראז שלהם… את המרלו לא ניסיתי. אני, בכל מקרה, חסיד מאוד קטן של מרלו מהעולם החדש. בורדואים זה עניין אחר…

  2. drinking Says:

    פוסט מעניין ושאלה טובה. למען בור שכמותי, איך תמקם את הבקבוק ששתית מול מרלו ירדן שהתבגר כמה שנים?


  3. פיינשמקר (אהבתי את הניק), אני בהחלט אנסה.

    דרינק, בדיוק למען זה יש לי ירדן מרלו 2000 וגם את הרקנאטי מרלו ריזרב בארון ויומולדת עוד שבועיים.

  4. beertender Says:

    קראתי פעם בעיתון האוניברסיטה (ולכן אני מתייחס אליו בסקפטיות) שמחירי המרלו (וגם הקברנה סוביניון) גבוהים ממה שהם צריכים להיות רק בגלל שאלה היינות היותר מוכרים לאנשים מן המנין (הרי רוב אוכלוסיית העולם לא תדע להבחין בין ה-2 (כולל אותי כנראה)…מה דעתך בנושא?


  5. אני לא מכיר את הטענה הזו וגם לא נראה לי שהיא כל כך נכונה.
    אם ניקח את יקב רקנאטי הישראלי לדוגמא, בסדרה הבסיסית כל היינות מכל הענבים עולים אותו דבר ובסדרת הריזרב השיראז והקברנה עולים יותר מהמרלו.


להשאיר תגובה

