תנו צ'אנס לרופינו

09/01/07

אני כבר לא כותב על יין כמו בתחילת דרכי בבלוג. אני טועם הרבה יותר יין מאז, לא על הכל יש סיבה לכתוב ולא על הכל בא לי לכתוב. מעבר לכך שהבלוגרים השכנים שלי עושים עבודה יותר טובה בתחום היין.
אבל פעם בכמה זמן מגיע יין שפשוט מגיע לו שאני אכתוב עליו. הוא לא בהכרח יין יקר, גדול, מתוחכם או אקסקלוסיבי. הוא פשוט יין טוב. היין הבא הוא אחד מהיינות הללו.

יקב רופינו נתפס בעיני תמיד כיקב עצום, מסחרי מאוד ושאין סיבה ממשית לשתות את היין שלו. הרבה בגלל הקיטנטי הזול שלו שמשמש כיין הבית בהרבה פאבים בישראל שמחפשים יין תוצרת חוץ במחיר זול. אבל זה כמו לשפוט את יקב רמת הגולן על פי סדרת שיאון או מקסימום הר חרמון וגובל ברצח אופי כלפי היקב.
כמו לרמת הגולן, לרופינו יש את הסדרות הגבוהות שלו ואין שום סיבה נראית לעין לא לשתות אותם.
אז בארוחת ערב באיטלקית השכונתית החלטתי לתת הזדמנות לאחד היינות היותר מדוברים של היקב להוכיח את עצמו.
Ruffino Ducale Chianti Reserva Gold Label 2003.
אדום רובי עם שוליים בהירים. אני לא יודע אם השם קלאסיקו מגיע מכיוון שהיינות אמורים להיות בסגנון הקלאסי, אבל זה בהחלט קיאנטי קלאסי. היין מריח כמו שדה סיגליות בשיא הפריחה, שזיפים טריים, פלפל לבן ורמז למוקה.
מאסיבי אך אלגנטי בפה. טנינים מתקתקים ועדינים, אין ספק שהיין בשיאו. בפה שולט הפרי האדום עם סיום ארוך המלווה באגוז מוסקט וסיגליות. קלאסי כבר אמרתי?
אני לא נוהג לחלק ציונים ליינות אותם אני שותה, אבל Wine Advocat נתן ליין 90 נקודות.

בדרך כלל כשאני כותב על יין, כוס שלו מונחת לידי עם בקבוק חצי ריק לצידה. הפוסט נכתב יחד עם התפתחות היין בכוס.  היום הייתי צריך לכתוב על מפית את רשמי הטעימה. לא בדיוק הדרך האלנטית אבל צריך לזכור איכשהו.
האיטלקי הבא בתור יהיה האמרונה שלי. הגיע הזמן לפתוח אחד.

9 תגובות to “תנו צ'אנס לרופינו”


  1. אכן הקיאנטי הגבוהים של רופינו מצויינים, ואגב גם הקיאנטי AZIANO שפשוט יותר, הוא פתרון טוב אם מחפשים משהו בערך טוב…
    לגבי האמרונה אל תשכח להכין גורגונזלה וגם פרמזנו רג'יאנו טובים לנשנש לצד היין!


  2. נרשמה ההמלצה על הגבינות.
    את האמת, אם כבר איטליה במחיר שפוי אני מעדיף איזה ברברה או דולצ'טו, אפילו ולפוליצ'לה חביב.
    אבל מה לעשות שגם קיאנטי צריך לשתות מדי פעם?

  3. drinking Says:

    הקיאנטי הבסיסי של רופינו היה הקיאנטי היחיד שטעמתי (אני לא סופר את לאונרדו, לא שהוא לא טוב אבל לדעתי לא נאמן לסגנון).

    מאז לא קניתי קיאנטי, אפילו שנתקלתי במחירים אטרקטיביים (בטווח הנמוך). אני חושב שזה פחות היין של רופינו כמו הסגנון חסר הגוף שלא כ"כ קולע לטעם שלי…


  4. כמו שאמרו לפני, על טעם וריח אין להתווכח, אבל כמו במקרים רבים, כנראה שלא טעמת את הקיאנטים הנכונים.
    לא חסרים קיאנטים עם גוף בינוני-מלא, וכמו שכתבתי הקיאנטי הבסיסי של רופינו הוא יין ברים ולא ממש יין שמייצג את האזור או היקב בכבוד.


  5. נשמע מעניין הטעימת חושים של רמה"ג (מה זה אומר בכלל?).
    אם אתה צריך ללכת לטעימה אחת מכל אלו, אני ממליץ על הפנפולדס. כל מה שטעמתי מהיקב הזה, מהשרדונה הפשוט עד ליינות על שלהם היה מעולה.

  6. drinking Says:

    וואלה? טעמתי פעם איזה הרדי'ס בטעימת יום שישי שלהם. הוא הוגש בטמפ' גבוהה מידי לדעתי, אבל אני חושב שגם ככה הסדרה הבסיסית שלהם לא מפילה אף אחד מהרגליים.

    אולי אספיק לקפוץ לבדוק. אני באזור גם שלהם וגם של וילהלמה בחג…


  7. הרדיס גם אני לא טעמתי. אבל פנפולדס זו ליגה אחרת ביקבים אוסטרליים גדולים. בדיוק הכנסתי לתפריט שרדונה שלהם. 40 דולר לצרכן ומקבלים שרדונה יותר טוב מכל דבר אחר במחיר הזה.


להשאיר תגובה

