קוקטיילים ז"ל

08/30/07

כל מי שקורא את הבלוג הזה יותר מחודש יודע על המסעדה החדשה שנפתחה בחברה שבה אני עובד, ויותר מזה יודע על הסגירה הכואבת שלה לאחר חודש.
הבשר עבר למסעדה אחת, הכלים והכוסות פוזרו בכל החברה, היין נמכר למסעדות וחנויות יין שונות והמקום עצמו גם נמכר לאימפריית מסעדות אחרת. רק הקוקטיילים נותרו מיותמים.
לא היה לי שום קשר לקוקטיילים שבמסעדה. לא אני חשבתי, טרחתי, מעכתי, ניערתי, ערבבתי וסיננתי אינספור פעמים על מנת להגיע לטעם המושלם של הקוקטיילים שהגשתי שם. אבל עדיין נשאר לי מקום חם בלב לקוקטיילים הגאוניים שהגשתי שם.
הראשון הוא גם הכי חדשני. תעקבו אחרי פה: קוקטייל קלאסי שזכה לטוויסט קלאסי אחר, ובמסעדה זכה לעוד טוויסט שהפך אותו למשהו אחר לגמרי.
המרטיני הוא קוקטייל שקיים שנים. מרטיני מלוכלך (מרטיני עם המיץ של הזיתים) עדיין פופולרי ביותר.
הטוויסט שהוא קיבל במסעדה הוא ספלאש של White Truffle Oil (תרגום לעברית מישהו?). אם אני לא טועה זה שמן שמיוצר מפטריות כמהין.
הקוקטייל מבוסס על וודקה בשם Idol שמיוצרת מענבים מבורגונדי, בניגוד לוודקת Ciroc שמיוצרת מענבים מקוניאק.
80 מ"ל וודקה
15 מ"ל מיץ זיתים
להתיז שמן לכוס מרטיני מקוררת ולסנן לתוכה את שאר המרכיבים, לאחר ניעור בשייקר.
מרטיני אלגנטי, חדשני שזכה לביקורות נלהבות ממבקרי מסעדות.

הקוקטייל הכי קלאסי במעדה היה Kir. פשוט יין לבן וקרס דה קסיס. אבל במסעדה שמתמחה באזור בורגונדי העניינים לא כל כך פשוטים.
הקוקטייל הקלאסי מורכב מיין שמיוצר מענבי אליגוטה, הענב הלבן השני המותר לגידול בבורגון. הראשון הוא כמובן שרדונה. הקוקטייל הוכן לראשונה ע"י ראש עיריית דיז'ון ששם המשפחה שלו היה Kir ומכאן גם שמו של הקוקטייל.
הוא הכין את הקוקטייל על מנת להעלות מקרנו של האליגוטה שנחשב לנחות מהשרדונה. לשם כך הוא הוסיף לכוס אליגוטה 30 מ"ל קרס דה קסיס שמיוצר בדיז'ון. בשביל הפרוטוקול, היינו המסעדה היחידה במנהטן שבאמת השתמשה באליגוטה וקרס דה קסיס מדיז'ון על מנת להכין את הקוקטייל הכי נאמן למקור.

עכשיו הגענו לקוקטייל האהוב עלי. אמנם הכי מסובך אבל כששאלו אותי מה הקוקטייל המומלץ ישר המלצתי עליו.
אמנם אין לו שם מתוחכם שלדעתי זה מאוד חשוב, אבל הטעם מדבר בעד עצמו.
Lychee
4 ענבים אדומים, מעוכים.
45 מ"ל מחית ליצ'י
30 מ"ל מיץ לימון
30 מ"ל ליקר St Germain
30 מ"ל אבסולוט אגסים
30 מ"ל וודקה רגילה
לנער חזק ולסנן סינון כפול לכוס מרטיני. לקשט בענבים.
קוקטייל מורכב, מתוחכם, בעל צבע לבן יפייפה (בגלל המחית ליצ'י). אומנות ערבוב המשקאות בצורתה היפה ביותר!

אחרון חביב, קוקטייל שהיה חביב הסועדים. הראשון שאני ראיתי שמכיל עלי מרווה. מעין מוחיטו צרפתי-טרופי.
Soliel De Borgoune
4 קוביות אננס
2 עלי מרווה
45 מ"ל מי סוכר
30 מ"ל מיץ ליים
30 מ"ל רום לבן
30 מ"ל רום מטובל (בקרדי גולד במקרה הזה)
לנער חזק ולסנן סינון כפול להייבול עם קרח טרי. לסגור עם יין מבעבע.

בהמשך למה שכתבתי בתחילת הפוסט, ישנם רק 4 ברמנים שיודעים להכין את הקוקטיילים הללו בצורה הספציפית הזו.
אחת מהן עובדת איתי, אחד פרש מחיי הברמנות לאחר סגירת המסעדה, וזה שהמציא את הקוקטיילים בכלל מתפקד כסומלייה במסעדה אחרת. אז אני מניח שזה משאיר כמעט רק אותי.
רק חבל שאין לי אננס, עלי מרווה או Truffle Oil מאחורי הבר.
יהיה זכרם ברוך.

הודעות מנהלתיות לסיום:
לבלוגרים שביניכם אני ממליץ להרשם ללוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה בבלוג של אורי קציר.
רק תזכרו ששלי ב-31.10 . אלכוהול על כל צרותיו יתקבל בברכה.

בלוג אלכוהולי חדש הצטרף לבלוגוספירה ולבלוגרול שלי. "בשותים ובעקרבים" של עמית יריב. שווה צפייה.

סופשבוע מושלם ורווי אלכוהול איכותי לכולנו!
במיוחד לכל אלו שהולכים לטעימה באיש הענבים. גרררררררר….

5 תגובות to “קוקטיילים ז"ל”

  1. CrazyVet Says:

    שמן פטריות כמהין לבנות, מיוצר בהשריית שמן עם פטריות כמהין. קיים גם שמן שעשוי עם פטריות לבנות, ויש גם מלח מתובל בכמהין (אני מאוד אוהבת את המעדניה מול הבית 😉 )

  2. CrazyVet Says:

    אופס. אמור להיות "קיים גם שמן שמיוצר עם פטריות שחורות".


  3. פטריות כמהין הם הפטריות המיוחדות שיש חזירים שמאומנים במיוחד בשביל למצוא אותם נכון?

  4. CrazyVet Says:

    וגם כלבים אפשר לאמן למצוא אותם, אבל הם פחות טובים מחזירים. מצד שני, הם לא אוהבים לאכול את הכמהין, בניגוד לחזירים. כנראה שמי שאמר פעם שהחזירים הם החיה הדומה ביותר לאדם צדק…


להשאיר תגובה

