משמרת שבת ערב חינוכית

08/19/07

שבת בערב זו משמרת מאוד הזויה.

במנהטן אין ניו יורקים אמיתיים. כולם בחופש בהאמפטונס או בוורמונט או בהשד יודע איפה.
העיר מוצפת בתיירים לקראת השבוע האחרון של הקיץ והם מביאים איתם את כל הסטיות האלכוהוליות שלהם ואני כמובן חייב לציית. זו הפרנסה שלי.
הסטייה האלכוהולית הראשונה שבלטה מאוד אתמול היא רום וטוניק.
ברגע שמישהו מזמין דבר שלא הכנתי בעבר אני כמובן טועם. הטעם מזעזע.
המתיקות של הרום לא משתלבת כלל וכלל עם המרירות והעוקצנות של הטוניק וגם ספלאש מיץ ליים לא מצליח לסדר את זה. אני מאוד אשמח לדעת איפה ולמה התחיל הטרנד הזה כי לאט לאט המשקה תופס תאוצה ואני מוצא את עצמי מכין רום וטוניק יותר ויותר.
עוד בקשה אתמול על הבר, הפעם מגבר גבר אנגלי. אני כבר הייתי מוכן עם כוס בירה ביד מתכונן למזוג לו גינס מבקבוק או Pale Ale מהחבית, אבל הוא ביקש את אחד המשקאות הכי מתוקים ובחורתיים שאפשר.
מנה מידורי
מנה מליבו קוקוס
מנה מיץ אננס
הכל מנוער בשייקר ונמזג בהייבול עם קרח.
את האמת הייתי ממליץ על המשקה הזה לכל מי שעושה את צעדיו הראשונים בעולם האלכוהול ולכל מי שאוהב מתיקות מוגזמת וטרופית. מגבר בריטי לא הייתי מצפה, אבל כמו שכתבתי בעבר על לקוחות שמזמינים דברים מוזרים, לפעמים אני פה רק בשביל למזוג. אתה יודע מה טוב בשבילך.

לפעמים יוצא לי להכין קוקטייל קלאסי שאני אמור להכיר פשוט אף פעם לא יצא לי להכין אותו.
אתמול זה היה תורו של ה-Old Fashioned. קוקטייל קלאסי עם רכיבים פשוטים ע"ב ברבן. הלקוח שלי כנראה היה קנדי ולכן ביקש Canadian Club. ויסקי קנדי שטוח ומזעזע.
בכוס ערבוב מועכים תפוז, דובדבן וקוביית סוכר
2 מנות ברבן
לנער בחוזקה ולסנן לכוס (נחשו איזו?) עם קרח טרי. לקשט בדובדבן ותפוז.
הקוקטייל הוא הבסיס לקוקטייל יותר מפורסם שנקרא Mint Julep ולקוקטייל עוד יותר מפורסם, Whisky Sour.
תמיד יש פעם ראשונה.

יש מעט מאוד דברים שעושים לברמן טוב על הלב כמו להכין ללקוח משקה שהוא פשוט מתמוגג ממנו, עוד יותר אם אפשר גם לשלב אותו עם אוכל. ואם אפשר להכיר להם משהו חדש על הדרך, מה טוב.
זוג מבוגר התישב על הבר וביקש מרטיני שוקולד. סתם עוד זוג שרוצה משקה לפני ההצגה.
0.75 ליקר שוקולד גודייבה
1 ליקר קקאו
1.5 סטולי וניל
לנער לכוס מרטיני.
הם רגילים לגרסא אחרת לגמרי. ככה זה פה בארה"ב, לכל עיר יש את האפל מרטיני שלה, אספרסו מרטיני וגם מרטיני שוקולד שונה. הם מעדיפים את שלי.
מסתבר לשזוג יש קצת יותר זמן משהם חשבו ולכן הזמינו 12 צדפות מה-Raw Bar שלנו.
הצדפות מלוחות והמרטיני מתוק. שידכתי להם עם המנה כוס Muscadet, יין לבן מעמק הלואר שהמינרליות והחומציות שלו פשוט נולדו בשביל צדפות ושאר שרצים ממעמקי הים.
לאחר שהם נלחמו קצת עם השם המוזר ויצאו מהשוק שהם לא הולכים לשתות שרדונה, סובניון בלאן או פינו גריג'יו הם גילו ענב חדש.
בדיוק (יותר נכון גם) בשביל הדברים האלה אני אוהב להיות ברמן.

5 תגובות to “משמרת שבת ערב חינוכית”

  1. almost30 Says:

    הקנדים היו צריכים להישאר עם המייפל- מקור עצום לגאווה. וויסקי קצת גדול עליהם :-).
    לגבי משקאות מוזרים, זכור לי לקוח צרפתי שהיה שותה אצלי בירה עם קרח…
    אהבתי את המרטיני שוקולד שלך, אני אנסה זאת בבית.

  2. ציפי רכס Says:

    איזה כיף השעה היא שתיים בלילה ואני החלטתי לבדוק מה חדש בניו יורק ! היה לי כיף במיוחד שאתה מקפיץ אןתי תמיד גם למחוזות צרפת !! ועם חיוך וגעגועים וכיף אפשר כבר לסיים את היום !!! תודה על ההרגשה הנהדרת


  3. 30, מייפל קנדי הוא אכן מקור לגאווה. גם יינות קינוח הם מקור לגאווה. ויסקי ממש ממש לא.
    המרטיני שוקולד כמו שאני מכין הוא בהחלט הצלחה. כולם אוהבים אותו. אפשר גם להוסיף קצת חלב, שמנת או אייריש קרים.

  4. drinking Says:

    רק לא לשכוח צ'ייסר אינסולין מהמקפיא בצד 😉

  5. שוקולד Says:

    אישית, רום טוניק ומיץ תפוזים…. תענוג !


להשאיר תגובה

