סיפורה של מסעדה

08/15/07

על קצה המזלג.
אני לא משקיע. אני לא מנהל. אני לא במעגל מקבלי ההחלטות.
לדעתי המסעדה הזו נועדה לכישלון כבר מהיום הראשון, אבל כמו שאומרים באנגלית, לי יש 20\20 Back Vision.
או בעברית, אני רואה 6\6 לאחור.
זו יכלה להיות מסעדה מדהימה. האוכל בהחלט היה מעולה ותפריט היינות היה פשוט מדהים. מכיוון שהמסעדה מתמקדת בבורגון פינו נואר ושרדונה היו היינות העיקריים בתפריט, ואיזה תפריט זה היה.
אני יכול להפנות אתכם לאתר של המסעדה, אבל צריך לראות את החדר יין במציאות בשביל להבין כמה שהוא יפה.
כמות השעות עבודה שהושקעו במסעדה הזו עצומה, ואני לא מתחיל אפילו לדבר על כסף.
בערך 2.5 מליון דולר שדי נעלמו כרגע.
אמנם אף אחד לא מצפה שמסעדה תרוויח בחודש הראשון, אבל המסעדה לא התקרבה אפילו לאיזון הוצאות והכנסות.
כמו שכתבתי אני לא במעגל מקבלי ההחלטות אבל היו הרבה החלטות שגויות בדרך וגם לא מעט מזל רע.

המסעדה נקראת "שרולה". שרולה הוא סוג מיוחד של בשר שמקורו בבורגון. מכיוון שבתחילה הם לא מצאו ספק שיכול לספק להם מספיק בשר השם שונה ל"דוט ד'אור" וכעבור שבועיים השם שוב שונה לשרולה מכיוון שהם מצאו ספק.
לכל זה לא מוסיפה העובדה שהמסעדה נפתחה באמצע הקיץ בזמן שכולם נמצאים מחוץ לעיר בסופי שבוע.

היום פירקנו כמעט הכל. רוב הבקבוקים יצאו מהחדר יין, חזרו לארגזים והם יישלחו לשאר המסעדות של החברה ויעזרו מעט בכיסוי ההוצאות. למרות שמאה אלף דולר הם טיפה בים החובות של המשקיעים.
לנה, הסומלייה של המסעדה, עמדה והסתכלה על הכל עם דמעות בעיניים. עבודה של חודשים ירדה לטמיון, ואני לא מדבר רק על לסדר הכל על המדפים. האישה רבה עם כל ספק יין במנהטן על מנת למצוא את הדברים הכי טובים, הכי נדירים ובמחירים הכי טובים שאפשר. ולעזאזל היא עשתה עבודה טובה. התפריט יין זכה בפרס השני הכי גבוה של Wine Spectator ופרס הכי גבוה של Wine Enthusiast על איכות התפריט.

מכיוון שבכל רע יש גם טוב, הרשימת יין שלי תזכה בעוד כמה פינו נוארים ובורדו איכותיים, ובתקווה גם האוסף הפרטי שלי יגדל בבקבוק או שניים.
חבל, דוקא היה כיף לעבוד שם.

5 תגובות to “סיפורה של מסעדה”

  1. tzvikachu Says:

    יאללה תתחיל להציל כמה שאפשר מהארגז הנשכח במחסן..
    אז מה אתה חוזר למסעדה הראשונה עכשיו?


  2. גם ככה לא עזבתי את המסעדה הראשונה. מה שזה אומר שהאחראית בר חוזרת אלינו וזה פחות אחריות בשבילי (שזה דבר רע כן?)

    לפחות קיבלתי 12 בקבוקי יין חדשים!!!

  3. tzvikachu Says:

    ואני התחדשתי היום בפינלנדיה מנגו ובושמילס מאלט 10

  4. K.\ Says:

    פינלנדיה מנגו!!! ותנחומי (זה מתאים?) לגבי המסעדה…
    כנראה שהתזמון הקארמטי לא היה טוב או משהו כזה.

  5. tzvikachu Says:

    לא מנגו..אשכוליות
    אבל גם מנגו היה והיא לא רעה בכלל


להשאיר תגובה

