היום הארוך בשנה

06/21/07

למי שלא יודע אתמול היה היום הארוך ביותר בשנה.
לא רק מבחינת שעות אור, גם מבחינת שעות עבודה. הוא אמנם לא משתווה ל-18 שעות מאחורי הבר, אבל הוא לא רחוק.
במסעדה שלי יש תפריט יין של בערך 250 יינות. רובם ככולם מצרפת (בורדו ובורגון) וקליפורניה.
בחדר יין מצטופפים להם בערך 800 בקבוקים בשווי שמתחיל ב-35 דולר ומסתיים ב-900 דולר.
הרשימה משתנה כל הזמן. משיגים בקבוקים יקרים במחיר זול ומוכרים אותם במחיר די זנותי ולכן לפעמים נשאר בקבוק או שניים שפשוט אין מה לעשות איתם והם נעלמים בבלגן. לא מוסיף לבלגן הזה 25 ארגזי יין שמיועדים למסעדה החדשה שתפתח עוד שבועיים בדאון טאון ובינתיים מאוחסנים אצלנו.
מישהו צריך לעשות סדר בבלגן ומסתבר שהמישהו הזה זה אני.
12 שעות בתוך חדר יין. 12 שעות של סחיבת ארגזים פנימה והחוצה, שינוי מיקומים, בניית תרשימים של החדר ומיפוי מדויק של איפה כל בקבוק ובקבוק נמצאים. איכשהו הצלחתי והחדר יין נראה מעולה ואשכרה אפשר למצוא משהו, אבל בחוץ מונחים ארגזים עם 60 בקבוקים שאין מה לעשות איתם.
אמרתי שאין מה לעשות איתם? בטח שיש מה לעשות איתם. את הטובים לקחת הביתה, את השאר לחלק לעובדים ואת המקולקלים לתת למטבח.
חזרתי הביתה עם 13 בקבוקי יין ובקבוק שמפנייה. הרשימה לפניכם:

Duval Leroy, Rose de Saigne NV
Drylands, Sav-Blanc, Marlbrough New Zealand  2005 (91 points from wine spectator

Pinot Blanc, Pierre Sparr, Alsace, 2005
Chassagne Montrachet, Les Buddines 1er Cru, Bernard Morey, 1997

Cote De Saint-Mont, Le Vignes Retrouvees, Rose, 2005
Bandol, Le Galantin, Rose, 2005

Merlot, Nest Egg, Australia, 2002' Bottle 2263 out of 3575
Clarendelle, Clarence Dillan Wines, 2003
Cote, De Bergerac, Chateau Belingaid, Cuvee Blanc de Bosredon, 2001
Aloe Corton, 1er Cru – Les Vercots, Antonin Guyon, 1998
Beaune, 1er Cru, Vigne de L'enfant Jesus, Bouchard Pere & Fils, 2001
Chassagne Montrachet, Vielles Vignes, Bernard Morey, 2000
Listrac-Medoc, Chateau L'ermitage, Cru Bourgeois, 2003

היינות שלי

בקיצור, אני לא שותה יותר מים עד הודעה חדשה.

10 תגובות to “היום הארוך בשנה”

  1. Islay Says:

    האמת? זה נשמע תענוג. בניית תרשימים, סידור ומיפוי זה המקצוע שלי, ולעשות את זה עם אוסף יין נשמע ממש כיף (אבל בלי סחיבת הארגזים… (: ).

  2. drinking Says:

    אם אתה מנסה לגרום לקוראים לרצות לשחות אלייך מקנאה, אתה בכיוון הנכון

    שבת שלום ותתחדש

  3. almost30 Says:

    אין ספק שהקנאה מגיעה למחוזות חדשים , אבל אני מתפלא שעמדת בפיתוי ולא התחלת לשתות תוך כדי העבודה , המיפוי בטח היה יוצא טיפה שונה..


  4. ISLY,תאמיני לי שלסדר כזו כמות של יין בשביל כמות הפיגור השכלי שיש לי במסעדה זה לא פשוט. כנראה שלמצוא את שורה 26 קופסה A זה מסובך מדי בשביל כמה אנשים.
    דרינק, אמרתי בעבר ואני אומר שוב, מתי שרק בא לל רק תתן התראה של שבוע.

    30, הסיבה היחידה שלא שתיתי זה בגלל שצריך לחשוב כמובן וגם בגלל שלא בא לי שיחליק לי איזה בקבוק של 500 דולר מהיד. אחרי זה אני צריך לנקות…


  5. אכלת אותה. מרלו אוסטרלי?!

  6. אהרן Says:

    איך זה שמכל ה"שבבים" לא נופל בחלקך איזה יין "קאור"? כמה יש לך מזאלה במרתף לפי הרישומים?

  7. ציפי רכס Says:

    כמה טוב לי לקום בשבת בבוקר ולקרוא ולדעת שהבן שלי לא יודע מחסור ולא שותה מי ים ….


  8. חיים, רק בשבילך המרלו יפתח ראשון. מדובר בפנינה אוסטרלית אמיתית.
    אמאבא, אל תדאגו לי. לא שותה מי ים ולא מים של ההדסון. מקסימום בריטה. קהור זה איזור קטנטן ולא מפורסם בצרפת. מה לעשות שכולם מעדיפים בורדו,בורגון ועמק הרון. אל תדאג אבא, נשתה גם קהור.

  9. נויף Says:

    זה מה שנקרא, עבודה עם הטבות!

  10. עדי Says:

    מבדיקה אישית וקרובה, השמפנייה Duval Leroy, Rose מעולה! פשוט תענוג. ולמדתי שזה לא באמת אמור ללכת עם דובדבנים ו\או תותים, למרות שבכל זאת נהנתי מהשילוב, תגיד מה שתגיד 🙂
    Drylands, Sav-Blanc, 2005 גם היה טעים 🙂 (נראה לי שזה היה זה)


להשאיר תגובה

