תערוכת הברים של ניו יורק, הפוסט הגדול מכולם

06/12/07

שנה שלמה חיכיתי לזה. מאז שפתחתי את הבלוג אני מחכה לכתוב על התערוכה ומצטער על כך שלא היה לי בלוג שנה שעברה.  תערוכת הברים 06 והמשך היום אחריה היו, ללא ספק, 24 השעות הכי כיפיות והזויות בחיי. ואני ממש לא רוצה להכנס פה לפרטים. תסמכו עלי.
עם הרבה צפייה הגעתי למרכז הכנסים ע"ש ג'וזף ג'ביץ (אל תשאלו אותי מי זה) וגיליתי שיחד עם התערוכת ברים יש גם תערוכת פלסטיק ענקית וכנס כלכלי כלשהו. התערוכה נערכה באולם יחסית קטן ועדיין יותר גדול מתערוכת אוטומוטור, רק לשם המחשה.
מצויד בכרטיס VIP שרכשתי במיטב כספי שלושה שבועות מראש, עליו מתנוסס בגאון   Bar Manager. אז מה אם אני לא רישמית מנהל הבר…
לאכזבתי גיליתי שהשנה רוב התערוכה מתרכזת במוצרים נלווים לבר ולאו דוקא באלכוהול וליקרים איכותיים כמו בשנה שעברה. היצוג של הבירות היה עלוב בלטיקה, הנציגה הרוסית החדשה בזירה ומייקלוב לייט וגרולש הותיקות.
טעמתי הרבה מאוד דברים, יותר נכון טעמתי כל מה שאני לא מכיר. הנה תיאור כמה שיותר ממצה ועם זאת כמה שיותר קצר על כל המיוחדים שבהם.
הערה קצרה: תמונות מהתערוכה אפשר לראות בפליקר החדש שפתחתי במיוחד בשביל זה. התמונות הן לפי סדר הופעה בפוסט.

Choya Ume Blanc
מכירים את חברת צ'ויה? ניתן למצוא אותם בכל חנויות האלכוהול עם שיכר השזיפים היפנים הנחמד שלהם על שלל גרסאותיו. בתערוכה הם הציגו את ( Ume (wu-meb, יין פירות לבן (בהגדרתם) שמיוצר מהפרי היפני האקזוטי.
"יין" נהדר, קליל ומתקתק. בהחלט יכול להחליף כל יין לבן אמיתי אחר בליווי לארוחה, בעיקר סושי כמובן.

The Spirit Of Liberty
עם שם שכזה, המוצר חייב להיות אמריקאי לא?
אז כן, מדובר על ליקר שמנת אמריקאי, להגדרתם הראשון. אני רק שאלתי אם סטארבאקס זו לא חברה אמריקאית, אבל מי אני לשפוט מסע פרסום שגוי.
ליקר שמנת בסגנון אייריש קרים, בסיס ברבן עם טעמי תפוח ודובדבנים. לא ליקר רע בכלל, אבל אני עדיין מעדיף בייליס. אולי הוא עדיף על כל החיקויים הזולים. הדבר הכי מיוחד בו זה שהוא מגיע בבקבוק בצורת פסל החירות.
לטענת החברה בליקר אין פחמימות והוא יכול להשתמר לתקופה ארוכה יותר מחבריו האירים בעיקר בזכות 18 אחוזי האלכוהול שבו.

Lichido
אני לא מבין למה השילוב של קוניאק וודקה כל כך פופולרי בכל הליקרים היוקרתיים הזרחניים, אבל הנה עוד אחד והוא לא רע בכלל. ליצ'ידו הוא ליקר ליצ'י, גויאבה ואפרסק לבן שמגיע בבקבוק עם שלושה צבעים שהיה יכול להיות באנג מעולה בשנות ה-60. גם הצבע הורוד של הליקר מעורר געגועים לתקופות יותר מיוחדות בהיסטוריה.

Alizee
אם כבר מדברים על ליקרים ע"ב וודקה וקוניאק אי אפשר שלא לעבור לאחד הראשונים בתחום, אליזה.
החברה יצאה עם טעם חדש, Wildberry, שמשום מה לא מעורבב עם קוניאק אלא רק וודקה. השינוי מאוד מורגש והליקר טעים בהרבה משאר חבריו המזעזעים לטעמי. נו שוין (תרגום לאלא מכם שלא מדברים יידיש, שיהיה).
הזמן קצר מדי בלהתעכב על דברים שאני לא אוהב. עוד משהו כדי שנשים כושיות שמנות מהדרום יוכלו לערבב עם ההנסי שלהן. מצטער שאני לא פוליטיקלי קורקט.

Tyku
ליקר יפני ע"ב סאקה, ברנדי וודקה. בקבוק יפייפה, צבע ירוק זרחני אבל עדיין מזמין לשתייה וטעמים מיוחדים. מעט מתקתק, עם סיומת סאקה שמסגירה מיד את מוצא הליקר. נהדר עם שתי קוביות קרח. אחד האהובים עלי בתערוכה.

Vayant
אחד הפוסטים הראשונים שלי היו על ה-Zen, ליקר תה ירוק. מסתבר שחברה הולנדית אהבה את הרעיון ויצרה ליקר צ'אי. התוצאה נהדרת. ליקר שמנת עם טעמים נהדרים של ציפורן, קינמון ואגוז מוסקט. 12.5 אחוז אלכוהול עדינים ונהדרים. אפילו קיבלתי בקבוקון מתנה אותו אני שותה ברגעים אלו. אני לא הייתי מערבב איתו כלום ולראייה אהבתי פחות את הפינה קולדה שהוטעמה בדוכן מאשר את הליקר הנקי.

Jekyll & Hyde
מקוריות משחקת תפקיד נרחב בזוג הליקרים המשלימים הללו. החל מהבקבוקים, דרך הצבעים, העובדה שהם צפים האחד על השני ומסתיים בטעמים המשלימים. ג'קיל הוא הליקר wild berries העדין והמתקתק, תפקידו לעדן את הייד, ליקר עשבוני שמזכיר רמזוטי.  שוט של ג'קיל שמעליו שכבה דקה של הייד בהחלט יכול להפך ללהיט מועדוני לא קטן, אבל בשביל אפשר פשוט להציף רמזוטי או יגר מעל ליקר מתקתק כלשהו. אבל תודו שהגימיק חמוד.

משפחת האורגנים
אמנם בשולחן מבודד בצד התערוכה אבל גם אליהם הגעתי. חברת Maison Jomere מייצרת וודקה, ג'ין רום וויסקי על טהרת האורגניות. שום דבר מיוחד לדבר עליו בתחום הטעמים, אבל אם לנחש ע"פ הכיוון שאליו זורמת תעשיית המזון בעיר, אלכוהול אורגני הולך להיות הדבר הבא. רק בגלל שבטוח תשאלו, הויסקי הוא בלנד של 3 מאלטים אורגניים.

La Certeza
טקילה חדשה בארה"ב ביבוא של ענקית האלכוהול מארי בריזרד. אני לא ממש איש של טקילה אבל אני חייב לציין את החלקות של הטקילה הזו על כל רמותיה השונות. לרוב רק הריח מעורר אמלי רפלקס הקאה, אבל לא בטקילה הזו. אולי מצאתי פיתרון לבעייתיות שיש לי עם טקילות? בשביל הפרוטוקול, הפעם האחרונה ששתיתי טקילה הייתה בתערוכה בשנה שעברה.

Pink 
הדוכן המרשים ביותר בתערוכה ללא ספק. פינק היא וודקה הולנדית מתובלת בקפאין וגואנרה. לא ממש מתאימה לשתייה נקיה נהדרת בקוקטיילים. הדבר הראשון שאמרתי בדוכן הוא שיש לי בקבוק בבר ושאין לי מושג מה לעשות איתו. מסתבר שמי שאמרתי לו את זה הוא המיקסולוג של החברה שהביא לי מחברת מתכונים מרשימה עם קוקטיילים  לכל מאורע שלפחות על הנייר נראים נהדר. האפל מרטיני שהוגש בדוכן היה נהדר.

Daily's Cocktails
כל מי שמכיר אותי יודע שאני חסיד נלהב של שימוש בחומרים טריים, אלכוהול איכותי והכנת הקוקטייל מול הלקוח.
לכן מוזר לי שמצאתי את עצמי כל פעם חוזר לדוכן הספציפי הזה וטועם קוקטיילים שמגיעים מקופסת קרטון.
לא ערבוב, לא סחיטה, לא מזיגה. פשוט לשפוך מהקופסא לתוך כוס עם קרח והופ, יש מרגריטה רימון, מוחיטו, קוסמופוליטן וכו'. חלילה לשימוש בבר, אבל למסיבות גדולות זה פתרון אידאלי ולא יקר. באמת טעים.
עכשיו תזכרו שאם אתם מספרים על זה למישהו יש לי את כתובת ה-IP שלכם!

זה ממש לא הכל, אבל אלה הדברים ששווה לכתוב עליהם.
הוודקות האיכותיות נשארו איכותיות (רוברטו קבאלי, XO), הליקרים המגניבים נשארו מגניבים (Margarita King, X Rated).

עוד כמה דברים על רגל אחת:
Krahn, ג'ין שהכין את המוחיטו הכי טעים שאי פעם טעמתי.
Stirings, מיקסים מוכנים ועיטורים מיוחדים לכוסות.
Cabana, קשאסה פרימיום. Leblon עדיין יותר טובה.

Oxygen Bar
לא יודע מי חשב על זה, אבל מגיע לו פרס נובל. חמצן בטעמים. ארומה תרפיה בבר. לא ראיתי את זה מאז טיול ללונדון בגיל 17, ואז הייתי צעיר מדי בשביל להכנס אז בשבילי זו התנסות ראשונה.
מיכלים קטנים שמזכירים בקבוקי נרגילה, בועות, וצינורות חמצן שעוברים מאחורי האוזניים אל תוך האף. עברתי טעם טעם והתלהבתי כמו שלא התלהבתי מאף משקה בתערוכה.

זהו פחות או יותר. את האמת ציפיתי ליותר אבל התערוכה הייתה מעט מצומצמת משנה שעברה. בנוסף לתערוכה נערכו גם תחרות קוקטיילים ותחרות פליירינג, סדנאות בירה וטקילה וגולת הכותרת של כל התערוכה ופוסט שיעלה בימים הקרובים, Finlandia Finishing School. 

12 תגובות to “תערוכת הברים של ניו יורק, הפוסט הגדול מכולם”

  1. CrazyVet Says:

    נראה לי שלא הייתי מנסה כמעט כלום מכל השפע הזה, אולי את הליקרים היפנים והאלכוהול האורגני… למרות שאני מניחה שאם הייתי מגיעה בתקופה שעוד עבדתי כברמנית הייתי מתלהבת כמו ילדה קטנה.

    דרך אגב, רוגוב המליץ על יין של Capçcanas שעולה בארץ 55 ש"ח. אני מעריכה שהמחיר אצלך לא צריך להיות שונה. יקב פנדס (Penedès) נחמד, שעושה אפילו יין כשר (לא מבושל, אבל יקר מאוד). [אם זה מעניין אותך]


  2. ברור שזה מעניין אותי. בערך כל יומיים שלושה אני עושה חיפוש של היינות שמעניינים אותי. הבעיה היא שרובם עולים מעל 70 דולר.

  3. CrazyVet Says:

    עוד משהו שחשבתי שיעניין אותך – בתוכנית בישול פה ראיתי מישהו מכין סנגריה ורמוט עם קציפת ורמוט (חצי דרך בין קונדיטוריה לבר). נראה מגניב, לתרגם לך את המתכון?


  4. תתרגמי ואם אפשר תשלחי למייל.
    orreches@gmail.com

  5. eran73 Says:

    אור אחי רק בריאות:)


  6. בטח בריאות!
    איזה חיידקים יכולים לחיות בדם עם 40% אלכוהול בנפח?

  7. eran73 Says:

    השאלה היא איזה כבד יכול להתקיים בדם כזה;)

  8. ציפי רכס Says:

    איזה יופי . אני קוראת את חוויותיך ונרדמת בכיפ . אני מתחילה להבין שעשיתי בחכמה כשהשקייתי אותך בבירה עוד כשישבת בתוך סל קל ….

    אגב, יין קאור CAHOR מה סדר גודל של מחיר על האי שלך?

  9. drinking Says:

    אתה מבין ערן – זה מה שהוא עושה כל היום, ועוד מבקש שנחכה לו עם ויתקין 🙂


  10. ברור שתחכו לי עם ויתקין!
    או עם אמפורה!
    למרות ששם אני יכול לסדר ביקור גם לבד.
    אז תחכו עם ויתקין הא?

    אמא, יינות מאיזור קהור יש בכל טווח המחירים. מ-10 דולר ועוד כמה מאות.

  11. לימור Says:

    ככה זה כשמצפים, בכל שנה זה אחרת. למרות שנשמע שהיה בכל זאת כייף.
    "זה ממש לא הכל"- ידעת את הדרך חזרה הבייתה…?


  12. שלום לימור וברוכה הבאה לפורום.
    הדרך הביתה בניו יורק די פשוטה. סה"כ צריך לזכור שני מספרים…


להשאיר תגובה

