היין הטוב בעולם

06/04/07

ללא סימני שאלה או קריאה.
תירגעו. אני לא מדבר על אחד מהיינות הגדולים של בורדו. הוא בכלל ספרדי.
גם לא אחד מהגדולים של ספרד. פשוט יין טעים שמתאים לי ולטעם שלי כמו כפפה.
אני כותב אחרי יותר משלושת רבעי בקבוק, אז דעתי לא בדיוק צלולה, בלשון המעטה. אבל היין הזה פשוט מושלם.
Pedro Martinez Alesanco, Rioja Reserva,2000
לא מכיר את היצרן. לא יודע כמה גדול או מיוחד היה בציר שנת 2000. לא יודע אפילו מה הרכב הענבים.
אבל מה כל זה באמת חשוב?
זה חשוב לידע בסיסי. חשוב ללמידה. חשוב להתפתחות וגדילה בתור חובב יין. אבל זה לא חשוב עכשיו.
מה שחשוב עכשיו זה זה שיש לי סטייק טוב בבטן, קומדיה מצחיקה בטלויזיה, מזג אויר סגרירי בחוץ (בחדשות מגדירים את זה כסופה טרופית, אפילו יש לה שם. טרופית בטעם ענבים?) ויין שטעים לי בכוס.
החל מהרגע שפתחתי אותו, רגע לפני שטיבלתי את הסטייקים וחיממתי שמן לצ'יפס, עד לרגע עתידי עוד כמה דקות שהבקבוק ייגמר אני נהנה לחלוטין ממנו. הוא התחיל בפיצוץ של וניל וציפורן באף, ממש רגע אחרי המזיגה הראשונה אחרי שהוא התעורר משינה בת 7 שנים.
לאט לאט הוא התעורר והחל לחשוף פירות ותחכום. בעיקר לאזור הדובדבנים חמצמצים וארציות (תרגום חופשי שלי ל-earthiness). עד שהאוכל היה מוכן היין כבר היה ראוי לשתייה ולא רק לטעימות חטופות.
צבע אדום עמוק עם מעט סימני גיל בקצוות (מתחיל לאבד צבע), גוף כבד-בינוני, אף מדהים מלא בדובדנים החמוצים שרק התעצמו על חשבון ארומות חבית שמתחבאות מאחורה אבל עדיין ניתנות לזיהוי. טנין עז אך נעים שמתשלב נהדר עם פירותיות ועומק ללא "חורים" כלשהם בחלל הפה עד לסיום מעט מר. ריוחה כלבבי.
עכשיו אם תסלחו לי, אני הולך לישון. עובדים מחר.

5 תגובות to “היין הטוב בעולם”

  1. CrazyVet Says:

    יש לך גישה ליינות ספרדיים? אם כן, יש לי כמה המלצות, שלא כוללות ריוחה (אזור היין הידוע של ספרד, אבל לא הטוב ביותר).


  2. אם אין גישה אז יש כסף (לא הרבה אבל יש).
    אהובים עלי יינות מפריורט, מהמעט שיצא לי לטעום.
    טעמתי גם אחד מסיגלס.
    המלצות אני תמיד רוצה לקבל.

  3. CrazyVet Says:

    פריורט אזור נהדר… אם אתה קונה פריורט, התקציב הוא לא כל כך דל. טעמנו לא מזמן טעימה רוחבית של יקב קטן משם, הבקבוק הכי זול עלה 20 יורו פלוס (אתה יכול לקרוא ב- http://crazyvet.blogli.co.il/archives/19). נסה גם ריברה דל דוארו (קרוב לריוחה, אבל הרבה יותר טוב), פנדס (מולדת הקאווה) ומונסאנט (שייך למחוז פריורט אבל הטרואר שונה, אז ה-DOC שונה).
    יין הבית הנוכחי שלנו (מגבלת תקציב – פחות מ-5 יורו לבקבוק) הוא יין של אינוריאטה, אחלה יקב מנבארה. ויש עוד ועוד… יינות טובים אפשר למצוא בכל חבל (להתחיל לשמור לך את השמות?).


  4. תשמעי, את נמצאת בספרד! לא חוכמה לטעום את כל הדברים האלה. עד שהיינות האלה מגיעים אלי הם עוברים את הממשלה האמריקאית, יבואן, מפיץ ואת חנות היין. אז תחשבי כמה יעלה פה בקבוק שלך עולה 20 יורו.
    הסיכוי היחיד זה מפגשי טעימות, פגישות עם סוכנים או יינות בכוס איזה בר יין בדאון טאון.
    לקנות בקבוק זה קצת מחוץ לתקציב שלי, הכל הולך על שכר דירה.

  5. CrazyVet Says:

    צודק.
    גם אצלי 20 יורו מחוץ לתקציב. אם חנות היין השכונתית לא היתה מארגנת טעימה לרגל 9 שנים לרשת, לא הייתי מנסה מעודי אף אחד מהיינות שטעמתי.


להשאיר תגובה

