יש דבר כזה יותר מדי ויסקי

05/29/07

יום שני בערב. ערב חופש אחרי ספ"ש שבו עבדתי כל ערב עד 4 בבוקר ובנוסף ביום שני התיצבתי בבר בשמונה אחרי 3 שעות שינה למשמרת בוקר. הצעד המתבקש הבא (אחרי השלמת שעות שינה) הוא לצאת ולשתות. לשתות הרבה.
החלטנו לחגוג לחבר שעובר לגור בנורווגיה מסיבת פרידה. היעד הנבחר היה מועדון ה-Cielo שליין ימי שני שלו רצים כבר כמה שנים טובות. מפה לשם תוכניות השתנו, החוגג הראשי הבריז ומצאתי את עצמי עם עוד מלצר ומלצרית מהמסעדה בבר קטנטן ברחוב מקדוגל בגריניץ' וילג'.
בעקבות ההתלבטויות של שכני Drinking לגבי הצעד הבא בעולם הסינגל מאלט והפוסט והדיון בתגובות בבלוג של Islyלגבי טליסקר 10 נגד היילנד פארק 12 החלטתי שאת הערב מעביר על טהרת הויסקי מאלט. תכננתי לשתות את המאלטים המדוברים אבל לצערי מבחר מאלטים גדול לא היה להם, עלוב זו מילה יותר מתאימה. 
אברלור 12 שממש לא התחשק לי לשתות, גלנפידיך מוכר, המוני ומאוס ואובן 14, נציג אזור ההיילנד המערבי שאותו לא שתיתי מעולם. אזור ההילנד המערבי לא אידאלי לייצור ויסקי וכיום פועלות בו רק 4 מזקקות.
משום מה נמזג לי שוט של ג'יימסון שבאמת אין לי מושג מאיפה הגיע אבל כשמוזגים חייבים לשתות (חוק של אלכוהוליסטים). המגמה של אלכוהול ופינוקים על חשבון הבית נמשכה לאורך הלילה.
הרבה ברירה ואופציות לא היו לי אז הזמנתי אובן 14. נקי כמובן. אני לא מעליב את המאלט שלי עם קרח או מים.
מסתבר שלברמן יש "יד כבדה" והמושג של למדוד כמויות זר לו לחלוטין. רע לבעל הבית ולכבד שלי אבל טוב לטיפים שלו.
בין שיחות על אנשים שאנחנו שונאים, אוהבים, טיפים, אלכוהול והעונה החדשה של "the simple life" שהתחילה אתמול ניסיתי להעריך את הויסקי. צבע אי אפשר להעריך כמו שצריך עם תאורת ברים. לשמחתי בברים בניו יורק אסור לעשן אז חוש הריח נשאר חד.
ויסקי רך מאוד. יותר רך מרוב המאלטים מהיילנד שטעמתי. פרחוני ועשבי באף, מעט לימוני.איפשהו הזכיר לי קרואסון חמאה (תודו שזה מוזר). 43% אלכוהול שלא מורגשים בכלל. שום אזכור, אפילו קטן לעשן או כבול אבל מליחות ים יש גם יש יחד עם דבש. רזה אבל חביב ביותר. יותר קרוב לויסקי אירי מסקוטי ואם כבר אז הייתי מעדיף לשתות בושמילס מאלט 16 שהיה מתקתק יותר.
הייתי בשמחה מפרק בקבוק שלו. לא שתיתי ויסקי כל כך "שתי" מעולם. 5 כוסות (לא שוטים), אחת מהן על חשבון הבית יחד עם קערת אורז, כוסות סודה וטעימות של ג'ין נדיר וליקרים נחמדים לאורך כל הערב.
אז כמובן שהבוקר סבלתי מכאב ראש קטנטן, בעיקר לאור העובדה שלא התעוררתי בדירה שלי אבל מרוצה מלילה נהדר ומהעובדה שגיליתי ויסקי חדש וחביב. לא נראה לי שאני אבחר לשתות אותו שוב אבל הוא יהיה נהדר לצעדים ראשונים בעולם המאלטים וויסקי בכלל.
אמנם לא עזרתי בכלל להתלבטות של Drinking, אבל כן החלטתי לקחת לידיים פרויקט קטנטן של להעלות כמה שיותר רשמי טעימה על ויסקי. דבר שמבקשים ממני די הרבה מאז הפוסט על תערוכת הויסקי. אז הנה הסנונית הראשונה בתקווה שיהיו עוד הרבה.

3 תגובות to “יש דבר כזה יותר מדי ויסקי”

  1. drinking Says:

    המאלט נשמע מעניין ותודה שחשבת עלי, רק מה הקשר לאורז?!


  2. איפשהו באזור הכוס השלישית פשוט הונחה לפני קערת אורז חם.
    איו לי מושג מה ולמה. כשנותנים לך תיקח, כשמרביצים לך תברח.

  3. רותם Says:

    אין תרופה טובה יותר ממקדונלדס ליותר מדי ויסקי..
    אחלה ויסקי אבל.. קח אקמול מחר זה יעבור


להשאיר תגובה

