אריגטו. קוניצ'ווה.

05/26/07

אין לי מושג מה המילים היפניות האלה אומרות. אבל יחד עם "סאקה" אלה המילים היחידות שאני יודע.
סאקה הוא עולם לא פחות קטן ומעניין מאשר ויסקי, וודקה או כל דבר אחר שהוא לא יין.
אבל עד היום, בעיקר עקב מגורים בארץ וחוסר חיבה לסושי לא ממש יצא לי לשתות סאקה. בטח שלא סאקה טוב.
אז אתמול בערב אחרי עוד סרט איכות, הפעם שחור לבן ובצרפתית בקולנוע בלינקולן סנטר הלכנו 4 אנשים לאכול סושי בסושי א גו גו הסמוך. סושייה יחסית גדולה, כתומה, לא יקרה ועם תפריט יין וסאקה מעניין ביותר ולא יקר.
אני ממש לא מבין בסושי אז אין לי מושג מה אכלתי. כל מיני שמות של מדינות וערים בארה"ב (מה קשור בוסטון וקליפורניה ליפן?) ועוד כל מיני שרצים מגולגלים באורז.
גם בסאקה אי אפשר לומר שאני מבין. כל מה שאני יודע טמון בכתבה בבקבוק על הטעימת סאקה מודרכת בלונדון שזה לא מעט אבל יש עוד הרבה ללמוד. אם אתה רוצים מידע מקצועי, תקראו את הכתבה.
בינתיים שותים.
הסאקה הנבחר להערב הוא Kizakura Nigori. ברגע שהמלצר שם את הבקבוק על השולחן שמתי לב שהסאקה נראה שונה. עד היום כל הסאקה שטעמתי או ראיתי היו שקופים. אז למה שלי לבן? 
מסתבר שהסאקה שעובר סינון גס בלבד, הוא לא מעודן והוא לא טהור. לכן בצבע הוא מזכיר יותר ערק עם מים מאשר סאקה.

נכון בסדרות טלויזיה, כל פעם שמזכירים מאכל מוזר, לדוגמה רגלי צפרדעים, אומרים שיש לזה טעם של עוף?
אז ככה זה גם עם המשקה הזה. לא שיש לו טעם של עוף חלילה. טעם של שרדונה שלא נח בחביות.
סאקה עדין. הזכיר לי אשכולית אדומה ולימונענע. אין לי עוד הרבה מה להוסיף על הסאקה חוץ מההתאמה המדהימה לסושי שהוא ליווה. הסאקה הדגיש את הטעמים של השרצים והירקות בדיוק במקומות הנכונים בפה והפך ארוחה סטנדרטית שפשוט באה להשביע לחגיגה קטנה.
9.5 אחוזי אלכוהול לא ממש יכולים לשכר אותנו, במיוחד לא בקבוק של 300 מ"ל אבל הם כן יכולים לשנות את אופי הארוחה והאוכל.
כנראה שצריך להתחיל לאכול יותר סושי במסעדות ולא טייק אווי.
סיונרה.

12 תגובות to “אריגטו. קוניצ'ווה.”

  1. lasoho Says:

    שתיתי סאקה פעם אחת ואני לא יודעת למה יש לי טראומה מזה, אני צריכה לנסות עוד פעם.
    שמחה שנהנת מהסושי, תבו לארץ אני אקח אותך לסושי סמבה


  2. יש לי סושי סמבה פה. אפילו שתיים. ואפילו יש לי הנחת עובד כי הם שייכים לאותם בעלים בגדול.
    בקיצור בואי לפה, יש עוד מעט יוגה המונית בפארק.

  3. lasoho Says:

    די! אני מקנאה, אני ממש ממש מקנאה.

  4. נויף Says:

    זה הזמן לראות סרטי איכות מנגה יפניים כמו:
    Miyazaki's Spirited Away (המסע המופלא)
    Howl's Moving Castle (הטירה הנעה)
    רצוי ביפנית עם תרגום ולא בדיבוב לעברית (-:

    ואת סרטון ההדרכה היפני על סושי אתה מכיר?

  5. tzvikachu Says:

    אם כבר סאקה..הוא באמת משקה מופלא
    רועי לקח אותי בניו יורק למסעדה קטנה בויליאמסבורג ושתינו שם המון סאקה..לי זה ממש הזכיר מרטיני ביאנקו
    ואחרי 2 בקבוקים של 300 מל שאני מפרק את הרוב מבינהם דווקא כן הצלחתי לתפוס ראש 🙂


  6. אריגטו = תודה
    במסעדת SOBA ברח' 9 נדמה לי באיסט ווילג' יש תפריט סאקה מוצלח מאוד – כדאי לנסות.


  7. קוניצווה = שלום.

  8. Islay Says:

    אני ממש אוהבת סאקה, אבל אני לא אנינת טעם – עוד לא נתקלתי בסאקה שלא היה לי טעים ולדעתי במסעדות בארץ תמיד מגישים את הפשוטים יותר, לא? גם קוקטיילים עם סאקה זה גאוני (כשהם עשויים טוב).

  9. בלעם Says:

    אני בטוח שאתה מכיר גם את המילה מידורי (=ירוק)


  10. עוד מילים שאני מכיר ביפנית:
    טויוטה, סוזוקי,הונדה, סובארו (למרות שזה בכל השפות), דייהטסו, בושידו, קמיקז. בקיצור אני כמעט דובר יפנית שוטף!

    צביקה כשאני בוויליאמסבורג זה בשביל גינס. אתה יודע איפה.
    אייל, ב-SOBA אכלתי שנה שעברה. לא שתיתי סאקה אבל הסושי שלהם ממש טעים.
    נויף, יש לי בישראל את הסרטים האלה ב-DVD. ביפנית.
    ISLY, את יודעת איך זה. ברגע שטועמים משהו שהוא באמת טוב, כל הזולים פתאום מרגישים מגעיל. מזכיר לי תקופה שוארבו גולד הייתה בשבילי הטקילה הטובה ביותר בעולם.

  11. tzvikachu Says:

    אור מתי אתה כותב פוסט על הגינס הזו..?
    ובכלל על כל המקומות המגניבים של ויליאמסבורג 🙂


  12. זה הכל בגדר "תותחים בקנה"


להשאיר תגובה

