שלשום…

05/24/07

פוסט ראשון מתוך שלושה.
פשוט כל כך הרבה דברים קורים ואין לי זמן אפילו לכתוב על זה.
שלשום היה ערב לפני טקס סיום הלימודים של אחותי ויצאנו לחגוג עם חברים מהכיתה שלה ב-Ava Lounge.
לאונג' בר בקומה ה-20והגג של מלון ברחוב 55 וברודווי.
תמיד במקומות כאלה אני מרשה לעצמי לנסות משהו חדש. לשתות בירה או יין נראה קצת משעמם בהתחשב בבר האיכותי ובמקצוענות הגבוהה של הברמנים אז הזמנתי קוקטייל קלאסי שכבר הרבה זמן אני רוצה לנסות.
Maker's Mark Perfect Manhattan עם קרח. הצורה הקלאסית היא מנהטן והקוקטייל מוגש בכוס מרטיני.
1 maker's mark
0.25 וורמוט אדום
0.25 וורמוט יבש
דאש מרורי אנגוסטורה
מנוער בשייקר ומוגש עם דובדבן

מכיוון שאני שונא לשתות בכוסות מרטיני ביקשתי את הקוקטייל בכוס אולד פאשינד עם קצת קרח לעידון טעמים.
בחרתי את הקוקטייל בעקבות הערה של אחד המלצרים הותיקים במסעדה (עורך דין בן 41, אל תשאלו) שאמר שזה פשוט הקוקטייל המושלם. אז ניסיתי ונוכחתי לדעת שהוא צדק ב-100%.
השילוב בין המתקתקות האלכוהולית של הברבן, המתיקות של הוורמוט והמרירות של הוורמוט היבש והאנגוסטורה השתלבו בצורה מעולה ויצרו קוקטייל קלאסי שמשלב בתוכו מתיקות, מרירות, יובש, חמצמצות ועדיין מספיק אלכוהול בשביל (ותסלחו לי על המשפט הבא) לעשות את העבודה.
מייקרס מרק בארץ הוא די יקר (בערך 55 שקלים לשוט) ולעשות ממנו קוקטייל יהיה די יקר, כתחליף יחסית זול אך איכותי הייתי הולך על ה-Four Roses, כל זה בהנחה שהברמן שמולכם בכלל יודע איך מכינים אותו (מקסימום תלמדו אותו) ושיש מרורי אנגוסטורה, תבלין אלכוהולי שבלעדיו הקוקטייל פשוט חסר נפח.
בפעם הבאה שבא לכם קוקטייל. עורכי דין כנראה יודעים על מה הם מדברים.
אבל תרדו קצת למטה, תקראו על מה שהיה אתמול…

                                                          manhattan 

5 תגובות to “שלשום…”

  1. ori Says:

    אחלה לאונג'. אהוב עלי בעיקר בימי הקיץ החמים. ידידתי הטובה קורטני עובדת במקום (בלונדינית קטנטונת. אולי זיהית?) בתור ברמנית.
    חבל שלא הודעת לי מראש שאתה הולך להיות שם – הייתי מסדר לך סיבוב משקאות על הבית 🙂


  2. אם ככה בפעם הבאה אני אודיע.
    באמת אחלה מקום. גם קרוב לאיפה שאני עובד אז אפשר ללכת לדרינק אחרי העבודה.
    נוף מדהים!

  3. lasoho Says:

    נשמע קוקטיל כלבבי…
    אני רק מחכה שתבוא ותכין לי אחד!!

  4. ציפי רכס Says:

    נפלא לקום בשבת בבוקר לשתות כוס קפה טעים שאבא הכין ולקרוא על חוויותיו של ילדי הקטן . למעשה הייתי מתקנת את המילה חוויות להתנסויות כי למעשה חשים כיצד אתה מתפתח ולמד ועל כך אני מאוד גאה . ניזכרתי בזמן שקראתי טיול שאבא ואני עשינו בחבל "שמפיין" בצרפת והגענו ל"שאטו" מדהים. המשפחה מיצרת יינות כמה דורות וכמובן שההסברים היו מרתקים . אתה בוודאי זוכר את הסיפורים הבאנו כמה בקבוקים משם . אני זוכרת כמה קינאתי בעובדה שהמשפחה לא נעקרה מהמקום מהמאה ה16 …
    אבא ריחף בין הבקבוקים ואני נהנית לגעת בכוסות המהימות שהיו אוסף פרטי של המשפחה שהצטברו במשך השנים
    נפלא לדעת שגם בארץ מתחילה להיות מסורת של עשיה והתמדה . אני מתחילה להיסחף אז כדאי שאסיים . תמשיך ילד כי החיים יתנו לך את מה שתבקש מהם .


  5. […] "יבש" ילכו על שיפון ולא על ברבן, אור רכס כותב שהוא מעדיף מנהטן עם מייקר'ז מרק ואנחנו התרשמנו בטעימה שהוא אכן אחד היבשים שיש בין כל […]


להשאיר תגובה

