סיבוב בירות בדאון טאון

05/19/07

מנהטן עצומה. לא ממש מבחינת גודל פיזי אלא יותר מבחינת "המון דברים לראות במרחב יחסית קטן".
הפתרון שמצאתי "לבעיה" הזו הוא די פשוט. לקחת מצלמה, לעלות על אוטובוס ולרדת ממנו באופן שרירותי.
אתמול האוטובוס הוריד אותי בברודווי פינת צ'יימברס בשכונת טרייבקה ומשם המשכתי דרומה על ההאדסון פארק דרך גראונד זירו. אחרי יום רביעי סגרירי, יום חמישי היה נעים עם שמש מלטפת ורוח קרירה. יום מושלם לסיבוב צילום בעיר.
צלם מוכשר אני לא. אפשר להגדיר אותי בתור "צלם משתדל". מדי פעם יש תוצאה טובה. יש קישור לפליקר שלי בצד העמוד למתעניינים.
במהלך השיטוט מצאתי את עצמי ב-South Street Seaport. מעוז תיירות ובו ממוקם סניף של heartland brewery. מבשלת בירה מקומית שלה 6 סניפים ברחבי מנהטן. המקום עצמו מאוד "אולד פאשינד" באמריקאיות שלו.
בר מרובע מעץ, שולחנות גבוהים בפנים, שולחנות קטנים וצפופים בחוץ, מבחר בירות משגע ודיספליי ברבן איכותי.
הבירות הביתיות מיוצרות כולן על טהרת חומרים מארה"ב ומוגשות מקסימום שבועיים מזמן ההכנה.
ישנן 6 בירות אותן מכינים כל השנה ועוד בירות עונתיות שמתחלפות עם הזמן.
בין הבירות הקבועות ניתן למצוא בירה עם תירס מתוק, חיטה אדומה (?), אייל מישמש, אייל עם קרמל ועוד כל מיני דברים מוזרים אבל שנשמעים מעולה.
אני בחרתי לשתות את ה- Oatmeal Stout. צבעה שחור, ראש קצף קרמי, מרקמה חלק וקטיפתי והטעם הכללי שלה הוא שוקולד מריר ואספרסו. אולי טרם כתיבת הפוסט הזה הייתי צריך לכתוב על הבר האהוב עלי בכל ניו יורק ועל הגינס החלומית שנמזגת שם כדי שתבינו עד כמה אני אוהב גינס, אבל הבירה הזו בהחלט נותנת פייט מעולה לגינס ובטוח מנצחת כל סטאוט אחרת ששתיתי כולל מרפיז ובימיש. הבירה הזו פשוט מאוזנת בשלמות בין המרירות של הקפה לבין המתיקות של השוקולד. גינס מעט מרירה ממנה, מרפיז מתוקה בהרבה ממנה. כמובן שהאקזוטיקה בלשתות בירה משיבולת שועל מוסיפה להתלהבות שלי. 6 דולר לפיינט ממבשלה יחסית בייתית זה לא יקר, הייתי משלם גם 8 דולר בשבילה.
על שאר הבירות הבייתיות שלהם ויתרתי. לכל בירה יש תיאור ארוך ומפורט וכולן עשו רושם של מתוקות מדי לטעמי.

חציתי את הכביש ונכנסתי ל-Pier 17. מעין קניון קטן לתיירים עם חנויות מזכרות, חנות הגאדג'טים Sharper Imageקומת מזון על טהרת מזון מהיר סיני וכמובן עגלות של ישראלים שמוכרים מוצרי "ים המלח" (עלק) וכריות מתחממות.
אבל בקצה קומת המזון ישנו בר קטן שמנהל כבר עשרות שנים אותו זקן נחמד שמוכר בירות תעשייתיות ומוכרות לתיירים שרוצים להצלות במרפסת מול גשר ברוקלין.
אבל יש לו בירה אחת ומיוחדת. טוב לא מיוחדת בשביל כולם אבל מאוד מיוחדת בשבילי. הבירה אותה שתיתי בפעם הראשונה שפגשתי את הבחורה שלימים הפכה להיות חברה שלי. Sam Adams Summer Ale.
בירה עונתית שמיוצרת רק בקיץ (נראה לי שאת זה הבנתם לא?).
בירת חיטה בסגנון בלגי. שונה מהמקור, במיוחד בגרסת הבקבוק שלה, אבל בחבית הבירה פשוט מושלמת לאחר צהריים חמים עם הרעננות הלימונית וקצת מרירות שמבדילה אותה משאר הבלגיות. אני אבחר אותה כל יום על פני הוגרדן, Kira, ויינשטפן ו-blue moon. רק פאולנר עולה עליה בטעם. כי הגרמנים פשוט עושים את זה טוב יותר, במיוחד הבווארים.
מכירים את זה שאתם שיכורים בארבע אחרי הצהריים?
זה הזמן לשחרר את הפטיש הצילומי. הפטיש הצילומי שלי הוא מנופים. מה לעשות.

12 תגובות to “סיבוב בירות בדאון טאון”

  1. ציפי רכס Says:

    כפיים ממעריצה מס אחד שלך

  2. Glory. Says:

    נשמע טוב, האם תעלה צילומים? 🙂

  3. צפריר Says:

    איך אתה באירוח?

    אני עובר במנהטן בסביבות אוגוסט.


  4. גלורי, יש מצד ימין למטה קישור לפליקר שלי.
    תרגישי חופשיה.
    אין תמונות של הבירה או משהו, פשוט של מנופים ועוד קצת.

    צפריר,
    באמצע אוגוסט אני בארץ, אם תגיע לפני אני בשמחה לוקח אותך לסיבוב בעיר.
    אם אתה מגיע אחרי שאני עוזב, באסה!
    אתה עדיין תהנה ממנהטן. אין ברירה אחרת.

  5. עדי Says:

    רק עכשיו יצא לי לקרוא את הפוסט הזה.
    החלטתי לקרוא את כולם, לפי הסדר ופתאום התיאורים שלך כאן נשמעו מוכרים 🙂

    יש אפילו תמונות מאותה מירפסת שמשקיפה לגשר ברוקלין.


  6. אז קובעים או מה? 🙂


  7. רק תגיד מתי


  8. שלישי-רביעי-חמישי בשעות הערב בלבד.
    כל השאר פשוט עמוס מדי.


  9. מחר בערב נשמע מדליק.

    דבר איתי במייל לקביעת פרטים?

  10. tzvikachu Says:

    עדי תתחילי לדאוג..לאור יש דייט לוהט 🙂

  11. עדי Says:

    אני לא דואגת, רק מקנאה שאני לא יראה אותו בזמן הקרוב וצפריר כן. 😦

    גם זמננו יגיע.

    תודה על הדאגה…


להשאיר תגובה

