מה הברמן חושב עליכם

04/24/07

בדרך הביתה בסאבווי תפסה את עיני פרסומת לג'יימסון (כמה מפתיע….)
לא זוכר איך היא הלכה בדיוק אבל הרעיון הכללי הוא שהברמן מעריך מאוד את מי ששותה ג'יימסון ומפנק אותו בעוד סיבוב, פיצוחים וכו'.
מה שישר העלה אצלי את השאלה כיצד אני רואה את הלקוחות שיושבים מולי וכיצד הם חושבים שאני רואה אותם?
ישב היום על הבר בחור צעיר ששתה בייליס עם קרח באחת בצהריים.
מן הסתם בייליס זה טעים לו, הרי בייליס זה טעים. אבל תמיד עולה השאלה איזה גבר לעזאזל מזמין את זה?
באופן כמעט אוטומטי אני לא ממש מתיחס ללקוח הזה. אין לי שום עניין לפתח איתו שיחה. הרי יש לי לקוח ששותה ויסקי ממש לידו (בתאוריה כן?). תכלס אני מעדיף להמשיך לחתוך לימונים. בתאוריה יש מצב שאני מפסיד כי אולי הוא ישתה עוד סיבוב, אולי גם יזמין משהו לאכול. אולי הוא גם משאיר טיפ נדיב (דרך אגב, באחוזים הוא השאיר 33% טיפ).
 בפועל אני ממש רוצה שהוא ילך. מה זה רוצה. מת שהוא ילך. למה?
ישנו לקוח קבוע שכל יום בחמש אחה"צ מתישב על הבר ומזמין אפל מרטיני. אפל מרטיני? מה יותר בחורתי מלהזמין אפל מרטיני?
הרי גבר ישראלי בחיים לא יזמין את זה ואם כן הברמן והסובבים יסתכלו עליו בעין קצת (הרבה) מוזרה.
אז למה פה מותר? מה שונה פה?
למה פה יש גברים ששותים מילר לייט ונשים ששותות בואומור 17?

16 תגובות to “מה הברמן חושב עליכם”

  1. נויף Says:

    ואני מזמין בארץ מרטיני-ביאנקו.
    בליינד משקה של כוסיות, לא?
    דווקא במלבורן בדרך כלל לא מבינים מה אני רוצה, ולפעמים אין להם בכלל שום סוג של ורמוט.
    הם כנראה מעדיפים להוריד איזה 10 בירות בערב במקום להסתבך עם כל מיני משקאות אחרים.
    מצד שני הבנזוג מנסה לשכנע אותי לעבור לשארטרז (צהוב או ירוק לפי המצב רוח). אני את העשבים שלי מעדיף בגינה.

  2. eran73 Says:

    יש בזה משהו. וזה די מציק כי גם אם בא לך לשבת בבר ולא בא לך איזה משהו כבד כמו ויסקי ומתחשק לך נורא מידורי סוואר תמיד יש את ההרגשה של מה יחשבו עלי. כי בינינו? מידורי סוואר זה טעים ופייגלינג סוואר זה טעים, אין מה לעשות זה משקאות טעימים. לא מוכבים כמו ויסקי לא מעניינים כמו ויסקי אבל טעימים. וזה די טיפשי לשחק אותה שהם לא מעניינים אותך רק כי זה לא גברי. ד"א שתיתי היום בעל האש ק"ס של דלתון מהסדרה הבסיסית והוא פשוט נהדר.

  3. drinking Says:

    אני דווקא מעריך במידה מסויימת מי שיש לו אומץ להזמין בפאבים משקה של בחורות, במידה והוא מודע לזה…


  4. מכל זה צריך להגיע לאיזושהי מסקנה.
    תשתו מה שטעים לכם!

  5. tzvikachu Says:

    אור..אני לא מבין
    מי רואה מה יש לי בכוס? מאיפה אנשים יודעים איזה וויסקי וודקה או ליקר יש לי בכוס בהנחה שהוא בצבע מסוים כן
    אני יותר מעריך אנשים ששותים מה שטעים להם כמה שהמשקה לא יראה מוזר (לדוגמא קמפרי עם קוביות לימון קרח הייניקן מבקבוק ורדבול) מאשר אנשים שמזמינים משקאות שלא טעמים להם או סתם מפוזה

  6. tzvikachu Says:

    ועוד משהו..אני אסביר לך מה שונה בין ארה"ב לארץ
    א.)לא תמצא הרבה אנשים ששותים אלכוהול בשעות הצהריים וגם זה שיזמין ממך אלכוהול ב12 או 1 או 4 יקבל מבטים מוזרים כאילו הוא רצח מישהו
    ב.)כל ענף המיקסולוגיה יותר מפותח מכל מיני סיבות והמרכזית היא שאני חושב שרוב הברים מעדיפים למכור פה וודקה רדבול או משקאות נקיים מאשר קוקטלים שהם לא יותר מסובכים מקוקטלי סאוור או מרגריטות קפואות שבאות ממכיל ברד

  7. Islay Says:

    מה שונה בניו יורק ולמה זה יותר מקובל? באופן בלתי מבוסס לחלוטין, ההשערה שלי היא שבחו"ל זה פשוט פחות מקובל להיכנס לאנשים אחרים לכוס או לצלחת ועוד להעיר הערות, בניגוד לישראל. (:

    ומנסיון של כמה שנים טובות בהזמנת דברים שנחשבים לא מקובלים (או לפחות מעודדים הערות) על הבר, המלצתי הבלתי מסוייגת היא: שתו מה שבא לכם, ושיקפצו כל בעלי הפוזה, מניחי ההנחות ומעירי ההערות. האמת היא שיש לי בטיוטות בבלוג שלי כבר יותר משנתיים פוסט על התגובות של אנשים על הבר לנשים ששותות וויסקי, ומשום מה אני בוחרת כל פעם מחדש שלא לפרסם אותו…

    אבל מכל זה לא הבנתי דבר אחד: נניח שלא בא לך לפתח שיחה עם זה שמזמין בייליס. אבל למה שתרצה שהוא ילך?


  8. צביקה, כשאתה שותה משקה צהוב או ירוק בכוס מרטיני בארץ, מסתכלים עליך אם תרצה או לא תרצה. וגם הברמן הרים גבה כשביקשת ממנו את המשקה הזה. עובדה.
    שנינו ברמנים בישראל ושנינו יודעים שגם אני וגם אתה מסתכלים על גברים שמבקשים בנשי מוזר. תרצה או לא תרצה.
    דרך אגב, הנושא של הפוסט הוא מה שהברמן חושב והלקוח חושב. לא לקוחות. הרי אף אחד לא יודע אם יש לך בכוס בלו לייבל, גראנטס או אמרטו.
    לכולם בארץ חשוב להסתחבק עם הברמן ולהרגיש שהוא חבר שלהם. בגלל זה גם תרבות הפינוק המופתחת בארץ. כולם רוצים להרגיש שייכים ובבית. לי בתור ברמן בניו יורק זה לא ממש חשוב. חשוב שהלקוח יקבל שירות טוב ובדיוק מה שהוא רוצה עם קצת מעבר. פינוק? ממש לא. שירות מעבר למצופה? למי יש זמן בכלל. שיחה ערה? רק בשעות באמת מתות שאין לי מה לעשות בבר.
    אני פשוט מניח על השולחן את מה שאני חושב. זה הכל ולזה הבלוג מיועד.
    מה ששונה בניו יורק זה שפה לאף אחד באמת לא אכפת מה אחרים חושבים. זו השיטה הניו יורקרית.
    ניו יורקרים לא שמים על אף אחד ושאף אחד לא יגיד לי שלישראלי לא חשוב לצאת גבר בכל סיטואציה כולל הזמנת אלכוהול.
    כמובן שלמיקסולוגיה מפותחת+אלכוהול איכותי במחירים נוחים יש תפקיד בענין. לדוגמא רק היום מישהו הזמין תה קר עם וודקה. פעם ראשונה שאני מכין כזה דבר.
    לסיום, באמת שאין לי סיבה הגיונית לכך שאני רוצה שהלקוח ילך. כמו שאין לי סיבה באמת הגיונית ללמה אני לא אזמין משקה שמוגדר "של כוסיות" בארץ למרות שזה טעים לי. זו האמת.

    איילי, אני אשמח אם תשלחי לי במייל את הטיוטה של הפוסט. זה ממש מעניין אותי.

  9. drinking Says:

    צביקה, לא הבנתי איזה סעיפים מתייחסים לישראל ואיזה לארה"ב…

    Islay – מצטרף לבקשה (או שפשוט תפרסמי את הטיוטה 😉 )

  10. kinks Says:

    כן, גם אני מצטרף לבקשה Islay, זה הולך להיות משעשע, או לפחות לקבל את התגובות במייל :). אני חייב לציין שבעניין הקוקטליים מעולם לא ירדתי לעומקם או טעמתי יותר מידי מהם, מכיוון שהם נראו לי לא מספיק מפתים ויצירתיים. קשה למצוא איזה קוקטייל יוצא דופן בפאב או מסעדה ישראלית, זה מזכיר לי שבשנות התשעים עוד כשהייתי מסתכל על קוקטיילים בפאבים, כולם נראו זהים. אז זנחתי את הרעיון, מה גם שיש לי נטייה איומה להקיא מוודקה זולה תוצרת הארץ וכמה פעמים לאחר רוסי שחור שלא שמו וודקה איכותית או קלואה, הקאתי. המיאוס שלי מהקוקטיילים הוא בעיקר בקטע שמערבבים אותם ולא עושים לך אותם מול הפרצוף אז בעלי פאבים מסוימים מרשים לעצמם להשתמש ברכיבים פחות איכותיים, אחרי הכל הלקוח לא רואה ולקחת מחיר של רכיבים איכותיים.

    נשים ששותות וויסקי זה דבר מבורך ולא בגלל שהן שותות וויסקי, בגלל שכל מי שחושב שלשתות "וויסקי" עושה אותו יותר "גבר" שיקבל בקונטרה.


  11. שלום, אני רוצה להקדיש את התגובה הבאה, לכל אותם ברמנים שזכו להתפלצותי ופרצופי הזועם בעקבות נסיון לדחוף לי קוקטלים של בחורות. כנראה שבישראל גם הבחורות רוצות לצאת גבר. 🙂

  12. Islay Says:

    המממ… הפוסט המדובר די כבד, מאוד פמיניסטי, אישי למדי ולגמרי לא משעשע. הוא מציג גישה מאוד אמביוולנטית שאני לא בטוחה שתעבור טוב בכתב, ואני גם לא בטוחה שבא לי לחשוף את הצדדים האלה שלי בבלוג.

    בקצרה, הפוסט בוחן את המסגרות המגדריות ומראה כיצד הגישה שמבטאת על פני השטח נסיון לשחרר או להשתחרר מהן למעשה כובלת נשים מחדש במסגרות דומות, ומדוע הפתרון היחיד הוא אינדיבידואלי, למרות שלכל פתרון אינדיבידואלי יש מחיר בשדה המגדרי.

    בקיצור, עזבו אתכם, עדיף לכם שאני אמשיך עם מכירות פומביות וספורי מזקקות.

  13. kinks Says:

    :).
    נשמע פילוסופי למדי Islay.


  14. אם ככה אל תפרסמי. גם ככה לא הבנתי מילה ממה שאמרת:)


  15. מצטרף מאוחר לדיון הזה. עד ש ISLAY תפרסם את הפוסט – גם אני ממתין! – אז אור, אולי תבין שמה שאתה לא מבין כי הוא לא הגיוני, זה בגלל שיש מבנים שרירותיים שחלקו את העולם לתפקידים מגדריים… ושהרעיון ש"גבר" לא יזמין אפל מרטיני הוא מגוחך. אז לא הבנתי כל כך מהפוסט שלך אם אתה מציין כעובדה סוציולוגית שזה "נדיר" או שזה הפריע לך. אם אני אתחיל לחשוב על כל משקה שאני מזמין אם הוא נחשב "גברי" או "נשי" ומה יחשבו עלי, אני אבזבז את חיי ואת זמני…..


  16. ברור שבבסיס הרעיון הוא מגוחך. אבל עד לא מזמן לא ראית יותר מדי גברים שלבשו ורוד. ואז זה נהיה באופנה וזה "בסדר" שגבר ילבש חולצה ורודה.
    אותו דבר עם משקאות. אף אחד לא אמר שזה לא בסדר שגבר יזמין משקה שנחשב נשי. שוב אני אומר, שכל אחד יזמין מה שטעים לו ושימותו כולם.
    אבל זה עדיין לא אומר שלא יסתכלו עליך מוזר, זה הכל. זו החברה בא אנחנו חיים ועם זה צריך להתמודד.

    סתם דוגמא: אצלי במסעדה מגישים משקאות מעורבבים בכוסות הוריקן\טוליפ. כוסות שנחשבות בעיני הרבה גברים לנשיות ולכן הם מבקשים את הודקה קרנברי(!) שלהם בכוס שתייה קלה.
    זה הכל ענין של מאיפה אתה בא בסופו של דבר. לא חסרים הגברים שישתו בייליס ויבקשו את זה עם הרבה קרח כי זה חזק להם. כל עוד משאירים בסוף טיפ, אני אכין להם מה שהם רק רוצים.


להשאיר תגובה

