סוג אחר של בירה. אבל ממש אחר.

04/21/07

גילית את האהבה שלי לקיץ הקרוב. המרענן הרישמי כמו שהפרסומות אוהבות להשמיע בזמנים אלו.
סוף סוף משהו שונה לחלוטין.
למביק זו בירה מאוד ייחודית שמיוצרת במחוז פיוטנלנד בבלגיה, דרומית לבריסל. מייצרים למביק גם מחוץ לאזור הזה אבל לא כותבים עליה שהיא למביק. מתוך כבוד לאזור ולא מתוך חוק כתוב.
בניגוד לאייל או לאגר שמיוצרות עם שמרים מתורבתים ובבקרה מוחלטת, הלמביק תוססת באמצעות שמרים פראיים.
הבירה מיוצרת מ-70% שעורה מלותתת ו-30 חיטה לא מלותתת.
עוד הבדל הוא השימוש בכישות. בבירות רגילות הכישות משמשת למתן טעם. בלמביק, בגלל התסיסה הארוכה והבירה שמתקבלת מאוד מרירה ולכן משתמשים בכישות מיובשת שאיבדה את רוב המרירות שלה. השימוש בכישות הוא לא למטרות טעם אלא למטרות שימור.
לאחר מכן הבירה עוברת ליישון בחביות פורט או יין למשך שנה עד שלוש שנים.
הבירה שמתקבלת בשלב זה מוגדרת בעיני רבים כמגעילה. פשוט כך.
בירה מרירה, מרקם גבינתי, משקעי שמרים בגלל התסיסה השניה. לא משהו לצרכן המצוי אבל חגיגה לאוהבי הבירה.
אבל לא זה מה שאני אשתה בקיץ הקרוב.

עוד סוג של למביק, הסוג המעניין באמת הן הלמביק בטעמים, ולא, ממש לא כמו וודקה בטעמים. פה משתמשים בפירות טריים.
בזמן היישון מוסיפים לחביות פירות טריים. דובדבנים חמוצים, פטל, תפוח, אפרסק, לימון, שזיף, אננס, בננה ומה לא.
הבירות שמקבלות פשוט נהדרות. מעט מרירות שלא משתלטת על טעם פרי בשל וטעים.
בזמן כתיבת שורות אלו אני מתענג על למביק אפרסק לבן (Peche) ותפוח ירוק (Pomme).
פחות אהבתי את האפרסק, באופן כללי אני לא ממש אוהב אפרסק. אפטר טייסט קצת מריר ופחות מדי אפרסק.
התפוח מדהימה. צבע ירוק זרחני יפה ועכור, ריח של תפוח ירוק בשל וטעם גם עדן. יותר טוב מרוב התפוחים הירוקים שאכלתי בחיי.
שיגיע כבר הקיץ, אני כבר הזמנתי ארגזים שלמים.

10 תגובות to “סוג אחר של בירה. אבל ממש אחר.”

  1. kinks Says:

    הבירות הבלגיות האלה הן משהו משהו. לארץ הלמביק עוד לא הגיעה אך לבסוף הדובל חזרה! אני גם שוקל לקנות ארגז לימי הקיץ החמים.

  2. drinking Says:

    למביק זה מותג של בירה? הייתי בטוח שמדובר בסגנון, או קטיגוריה (או שמא לא הבנתי כמו שצריך את מה שכתבת?).

    קינקס – יש אותה בבקבוקי 750 מ"ל – לדעתי הבירה המושלמת למנגל. אתה יודע אם היא כשרה? (יש אורחים ביום העצמאות)


  3. למביק זה סוג כמובן.
    המותג שאני שתיתי הוא לינדמנס. בלגי כמובן.
    יש את הפרמבואז או פרמבוייז בארץ, איך שתחליטו לקרוא לזה. אני קורא לזה פטל.
    בוודאות יש בטמפל בר בסינמה סיטי

  4. kinks Says:

    לא זוכר עם הדובל כשרה או לא, הייתי עסוק לשתות בקבוק לאיטי שלקחתי מהמקרר של חינוואי בקרליבך. אני אברר לך השבוע אני עובר שם לא מעט.


  5. דובל באמת אחת הבירות.
    אם אתה עובר שם תמסור ד"ש לניר ומזל טוב על החנות.
    כשאני אחזור אני אבוא לבקר שם.

  6. kinks Says:

    סבבה. נרשם. ניר באמת אחלה של בחור.


  7. הציעו לי לנהל את הסניף בפתח תקוה אחרי שניר יעבור לנהל את תל אביב.
    כפי שאתם רואים לי היו תוכניות אחרות…

  8. kinks Says:

    וואלה?
    טוב, כל מה שנותר לנו זה להמתין שתחזור ארצה ותנהל חנות משקאות יום אחד. אני בטוח שכולנו נהיה מרוצים מכך אור :). כל דבר בזמן המתאים.

  9. אלעד Says:

    איך… איך זה שלא אמרת לי על זה כשהיית בארץ?!
    בכל מקרה, המלצתך נרשמה. אני קופץ לטמפל לנסות 🙂


  10. אלעד. יא מלך!

    כמו שאמר קינקס מעליך, כל דבר בעיתו.
    רוצה ללמוד, רוצה לטייל, רוצה להיות חופשי ולא לנהל חנות יין.
    יום יבוא.


להשאיר תגובה

