IL BORGO MONTEPULCIANO D'ABRUZZO

04/18/07

זה היין ששתיתי אתמול.
למה זה חשוב?
כי לא אני בחרתי את היין, הוא נבחר בשבילי ולפי הטעם שלי.
לפני שבועיים כתבתי פה על חנות יין עם קונספט מכירה אחר. שלשום נכנסתי במטרה לקנות בקבוק.
לאחר שהיינות שהיו בטעימה לא היו בדיוק מה שחיפשתי, פניתי בדיוק לאותם מדפים שלפי תוצאות המבחן שבאתר החנות אני אוהב ובחרתי יין באופן כמעט עיוור. רק הסתכלתי על התוית, ראיתי שהיין איטלקי ובמחיר שאני יכול לעמוד בו ושילמתי.
התוצאה הייתה בדיוק מה שרציתי ובדיוק מה שאני מחפש ביין יומיומי פשוט ולא מתוחכם.
פתחתי את היין אתמול בזמן ארוחת ערב מאוד לא רשמית עם חברים. כמובן שלא ציפיתי ליותר מדי מהיין, בכל זאת יין ב-9 דולר.
היין נכנס לקטגוריית Juicy שלפי חנות נמצאים בה יינות ישירים, לשתייה מיידיתו פירותיים. וזה גם בדיוק מה שקיבלתי.

 IL BORGO MONTEPULCIANO D'ABRUZZO 2005
ליין צבע יפה. סגול כהה אטום במרכז שהופך לאדום לכיוון הקצוות. גוף בינוני.
ארומות של דובדבנים, מעט פלפל שחור. בפה היין מתפרץ עם פירותיות וממלא את הפה בחמצמצות נעימה ואופיינית לענב המונטפוליצ'יאנו. 10 דולר כולל מיסים. יין נהדר בשביל כל כך מעט כסף.
Il Borgo 2005

אני פשוט שמח שהחנות והיין שלה עמדו בציפיות שלי. חנות מושלמת למי שלא מחפש מותג יין אלא פשוט יין שקולע בול לטעם האישי שלו.

4 תגובות to “IL BORGO MONTEPULCIANO D'ABRUZZO”

  1. drinking Says:

    ב-הייפ היין בארץ ופריחת הבוטיקים, לא תמיד קל למצוא יינות כיפיים ב-50 שקל ומטה. דווקא מרשימות הייבוא יש מבחר יפה (הכרם בעיקר, במידה מסויימת גם שקד), אבל מההתנסויות שלי בחמישים שקל ומטה עדיף יין ישראלי (אם לזרוק שמות של דברים שלא אהבתי- ארג'נטו מלבק, אלאמוס ק"ס, רופינו קיאנטי…)

    כשאתה שם קישור, יש לך גם אופציה (בשורה השלישית) לכתוב תיאור. באופן הזה כשמישהו שם את העכבר מעל המילה המקושרת יופיע לו מה שכתבת שם (לא חובה… רק רעיון).


  2. ב-50 שקל בארץ יש את castillo el diablo, או משהו שנשמע ככה. הקברנה ממש טוב.
    ב-WINE AND MORE אפשר למצוא את ווילוגלן שיש להם יופי של שיראז קברנה ב-36 שקלים (3 ב-100)
    אבל אין ספק שבמחיר של מתחת ל-50 התמורה הכי טובה באה מיינות ישראליים ושוב חוזרים להרי גליל קברנה
    הפשוט והמצוין. יין מנצח כבר אמרנו?

    את היינות שרשמת אני לא ממש מכיר חוץ מהרופינו שהוא זוועתי ונותן שם רע לקיאנטי בארץ.

  3. drinking Says:

    אלאמוס ק"ס ושרדונה (אלאמוס זה שם של סדרה של היקב, נדמה לי שקוראים לו זפטה או משהו בסגנון)
    http://drinking.wordpress.com/2006/10/27/alamos/
    הקברנה לא להיט בכלל, השרדונה מעניין (כמה יינות זניים מהסדרה הזו זכו בציונים גבוהים מאוד אם אני לא טועה)

    ארג'נטו מלבק
    http://drinking.wordpress.com/2006/11/07/argento_malbec/
    שוב לא התלהבתי…

    את הרופינו קניתי בדרך היין, והמוכר אמר לי שזה נציג טוב של הסגנון… אגב, לרשימה של היינות הבסדר בטווח המחירים הזה אפשר להוסיף את carta vieja הצ'ילאני, שעושה יינות לא רעים בסדרת הרזרב בסביבות ה-50 ש"ח, ואם תוסיף 15 ש"ח תוכל לקבל את הגארן רזרב ק"ס, לא רע בכלל למי שאוהב את הקברנה שלו מיושן בעץ (אפשר למצוא את הרשמים שלי ע"י חיפוש על vieja בעמוד)


  4. את הקרטה וייחה לא טעמתי אבל שמעתי דברים טובים.
    לא לשכוח את המרלו של קולומביה קרסט שנותן יופי של תמורה למחיר (באזור 50 ש"ח).
    הקטע הוא שכשאני קונה יין בעשר דולר זה לא כמו יין בארבעים שקל בארץ.
    בארץ צריך לעבוד לפחות שעתיים בשביל לקנות אותו, פה צריך לעבוד גג שעה וחצי. ז'תומרת ש-40 שקל זה בעצם יותר מ-10 דולר.


להשאיר תגובה

