כמה קוקטיילים שהכנתי אתמול

04/16/07

אתם זוכרים שבוע שעבר את הפוסט על ה-18 שעות מאחורי הבר. איכשהו מצאתי את עצמי שוב פעם באותו סיטואציה ושוב 18 שעות מאחורי הבר.
בפרץ יצירתיות הכנתי כמה דברים שגרתיים יותר ופחות אבל בסופו של דבר מאוד מעניינים והם עברו את המבחן הכי חשוב, הלקוחות הזמינו עוד.
אז דבר ראשון סוף סוף יצא לי להכין את ה-ZENTINI. מרטיני מהליקר תה ירוק. התוצאה ממש טובה ולמרות פשטות הקוקטייל.
2 וודקה
1 ליקר ZEN
לנער ולהגיש בכוס מרטיני עם תיון תה ירוק.

הייתה שלישיית בנות שרצו שאט של משהו שהם לא שתו מעולם. החלטתי להכין להם משהו ששמעתי עליו בעבר אבל לא יצא לי להכין גם בגלל שאין לי מושג מה הכמויות. השאט נקרא Lemon Cheesecake אבל אין לו שום קשר לעוגת גבינה.
ספלאש נדיב של אבסולוט ציטרון
30 CC פרנג'ליקו
לנער קלות ולהגיש בשאט.
באמת דבר טעים ולא שגרתי.

לאחת הבחורות הכנתי טוויסט של קוקטייל שהכנתי לבחורה אחרת שבוע שעבר (זוכרים את מליסה?).
הקוקטייל הורכב מפרנג'ליקו, ליקר קקאו כהה, אמרולה (בייליס קרמל במקור), מעט וודקה וחלב.
לדבריה "בדיוק הדבר שחיפשתי לשתות הערב".

שולחן של 4 נשים מבוגרות קראו לי אליהן וביקשו שאני אכין להן פלירטיני. קוקטייל ששמעתי עליו אבל שום לא היה לי מושג איך להכין. לאחר בירורים קצרים מסתבר שהוא די מעניין:
0.5 וודקה
0.5 מיץ ליים
1 מיץ אננס
לנער לכוס מרטיני ולהרים עם שמפנייה עד הסוף.
אם יש קוקטייל אחד שתזכרו מהרשימה הזו כדי שזה יהיה זה.

לסיום, ביקשו ממני מאי טאי. המאי טאי שלומדים להכין בארץ והמאי טאי האמריקאי שונים לחלוטין. שלא לדבר על המאי טאי כמו שהוא באמת צריך להיות.
אילתרתי משהו מהראש:
2 רום מיושן (5 שנים)
0.5 מיץ ליים
ספלאש אמרטו
0.5 מיץ אננס
לנער להייבול עם קרח ולסגור עם גראנד מרינייה בהצפה. לא ממש מאי טאי כמו שהוא צריך להיות אבל כמו כל קוקטייל, המבחן הוא האם הלקוח מזמין עוד אחד. הוא (כן, הוא. לא היא) הזמין עוד שלושה.

למי שלא מעודכן במזג האויר בניו יורק, שזה בערך 99% ממי שקורא את הבלוג הזה, אז יורד פה גשם כבר שלושה ימים ברציפות. מה שאומר שאף אחד לא יוצא מהבית. מה שמוביל לזה שמאוד משעמם במסעדה בבוקר.
מה עושים כשמשעמם? טועמים יין כמובן.
רשמים על טעימה השוואתית בין 4 מרלו שונים (2 סיינט אמיליון, 1 בורדו בלי ייחוס וקליפורני) יבואו בהמשך.

10 תגובות to “כמה קוקטיילים שהכנתי אתמול”

  1. drinking Says:

    נשמע כמו קוקטיילים מעניינים אחד-אחד, אם כי לפרנג'ליקו משולב עם לימון קצת קשה לי להתחבר…

    נשמע שהתמזל מזלך לעבוד במקום שמאפשר לך להביא לידי ביטוי יצירתיות ואלתור, לדעתי רוב הברמנים שאני מכיר די יקנאו בזה. בלא מעט מקומות בארץ האלתור היחיד שיוצא לברמן לעשות זה כמה קרח לשים בוודקה רד בול.

    כשהייתי בניו-יורק, זכור לי שברוב הפאבים המשקאות הפופולריים היו איזה וודקה או ברבן, מהולים בהמון קרח עם מיץ/סודה/קולה/תרכיזים בכוסות היי-בול שמנמנות, אני מניח שהמסעדה שלך בעלת קהל עם טעם קצת יותר טוב, לא?


  2. גם אני הזדעזעתי מהשילוב של לימון ופרנג'ליקו אבל באמת שזה יוצא טעים.

    אכן התמזל מזלי. יש הרבה בעיות עם קוקטיילים בארץ. אין הרבה ביקוש, הכל יקר בעיקר בגלל עלות החומרים בהנחה שרוצים להשתמש בדברים סבירים, ברמנים לא מקצועיים, לקוחות שלא ממש מוכנים לגוון ובעלי בית לא גמישים.
    אני יכול לשאול לקוח אם הוא סומך עלי ולהכין לו קוקטייל בלי שהוא יודע מה הכנתי מתוך ידיעה ברורה שהוא יכול להחזיר את הקוקטייל בלי שאלות ובלי לפגוע בחוסן הכלכלי של המסעדה.
    אבל יותר מהכל זה פשוט לדעת לקלוע לטעם של הלקוח, אם זה בקוקטייל, בירה, יין או אוכל.

    אני עובד במסעדה שהיא שילוב בין תיירים מכל העולם ומקומיים, אז אני מכין הכל מהכל. החל ממשקאות מעורבבים פשוטים (משקה+תוספת) המון מרטיני למיניהם, קוטיילים צבעוניים, הרבה יין והרבה בירה.
    פשוט הכל מהכל.
    אני עדיין לא הצלחתי להעלות תמונה של הבר בו אני עובד, הוא ממש גדול ביחס למסעדה.

  3. drinking Says:

    אם הבעיה בהעלאת התמונה היא טכנית – שלח לי לאימייל ואנסה לעזור…
    about.drinking@gmail.com


  4. […] אור רכס מוידויים של מח מסובב מצא עצמו עובד 18 שעות מאחורי הבר (שוב!!!) ומביא כמה מתכונים לקוקטלים שיצא לו להכין […]

  5. tzvikachu Says:

    הפרנגליקו והוודקה ציטרון ינוסה במשמרת הבאה!
    אולי אפילו עם שמנת יכול להיות מעניין

  6. Islay Says:

    זה נשמע מעולה. אני די חדשה בחיבה שלי לקוקטיילים, אבל לצערי נתקלתי במעט מאוד ברמנים שמסוגלים להציע קוקטיילים מחוץ לרשימה הסטנדרטית ביותר. אני אוהבת קוקטיילים חזקים ובעלי טעם מורכב, אבל משום מה כמעט כולם יודעים להציע רק כל מיני דברים סאוור. ):
    המקום שאתה עובד בו נשמע תענוג.


  7. תנסי לשתות מנהטן מעורבב עם שני דאשים של אנגוסטורה. את תאהבי את זה.
    חוץ מזה אני יכול לתת לך רשימה ארוכה של קוקטיילים שתאהבי אבל הברים בארץ מאוד עניים בחומרים טובים לעבוד איתם.


  8. […] כבר ליצור כמה קוקטייל מוצלחים בחיי, המתועדים נמצאים בפוסט הזה. כולם היו תוך כדי משמרת באילתור של רגע או מתוך הבנה של […]

  9. מרקו Says:

    מעניין מאוד …

  10. מקס Says:

    קוקטייל פלירטיני .. הינה עם תמונה : http://www.addcocktail.com/?m=preview&cid=267


להשאיר תגובה

