18 שעות מאחורי הבר

04/10/07

לא פחות ולא יותר. 18 שעות. 1080 דקות. 64800 שניות.
זה הזמן שביליתי אתמול מאחורי הבר. זה יותר ממסע כומתה. יותר מצירים של אשה ממוצעת. יותר מהטיסה מישראל לניו יורק. יותר מהרבה דברים…
למה?
למה לא?
דבר ראשון כי זו העבודה שלי, דבר שני כי אני אוהב את העבודה שלי, דבר שלישי כי עשיתי טובה לידידה ולקחתי ממנה את המשמרת.
מה קורה ב-18 שעות?
הרבה.
לא פשוט למזוג משקאות 18 שעות.
יותר מזה לא פשוט להיות ברמן 18 שעות.
אותי לימדו שברמן הוא לא רק "ברמן", הוא גם מארח. ניסיתם פעם לארח 18 שעות? ולא סתם לארח, לארח בצורה טובה כי זו הפרנסה שלכם.
חוק מרפי פועל שעות נוספות.  תהיו טוחים בזה. אם אתם עובדים 18 שעות, מרפי יהיה צמוד אליכם.
ברגע שתרצו לקחת הפסקה ולאכול, יתישבו לקוחות. חוק מרפי.
לא משנה כמה תתרכזו בחיתוך הלימונים, תחתכו מהסכין. מרפי.
דוקא הזוג שהכי השקעת בלתת להם את השירות הכי טוב שאתה מסוגל ישאירו טיפ נמוך. מרפי. ואלה רק 3 דוגמאות.
איך הולך השיר? מרפי מרפי, בן זונה…
אחרי 18 שעות כבר ממש אין לכם כח לדבר עם אף אחד, בטח לא עם בריטים שהרגע הגיעו לעיר ורוצים לדבר על כמה שהיא מדהימה. כבר אין לך כח לשיחות על הצבא, ולמה אני פה ולא בישראל ואיך זה שאני לא צרפתי???
חלק מהאמריקאים, דרך אגב, כל כך בורים שכל מבטא זר, אפילו בקצת, הוא צרפתי. וכבר הזכרתי שאני עובד במסעדה צרפתית?
לקראת חצות מגיעים אלו שכבר שתו במקום אחר ופשוט רוצים להחליף קצת את הנוף ואולי לאכול משהו. רוב הברים הטיפוסיים בניו יורק לא מגישים אוכל. הכי גרועים הם אלו שמגיעים שיכורים אבל לבד.
לדוגמא, אתמול התישב על הבר גבר כבן 40, האנס שמו, שסיפר לי על ילדותו בחווה בקרוליינה.
מה אני אגיד לכם? מרתק זה לא. מה גם שהוא השאיר לי את כרטיס הביקור שלו כי הוא חושב שיש לי סיפור חיים מרתק והוא רוצה לשמור איתי על קשר. קצת מטריד הייתי אומר.
בניו יורק יש חוק שאומר שהברמן אחראי על הלקוחות שלו. כלומר אם לקוח שתה אצלי בבר והיה מעורב בתאונה בכלל שהוא שתה האחריות היא גם עלי. כמובן שיש הרבה פרצות בחוק ואי אפשר להוכיח דבר, אבל משתדלים לא למכור יותר ממשקה אחד ללקוח שנראה שיכור.

אבל, בכל משמרת יש גם את הלקוחות שבגללם נהייתי ברמן. אם זה לקוח שהמלצתי לו על יין או בירה מיוחדת וגיליתי לו עולם חדש (CHIMAY BLANC, יש בארץ), אם זו לקוחה שהמצאתי לה קוקטייל במיוחד בשבילה (קלואה, ליקר קקאו, בייליס בטעם קרמל וחלב) או, הדובדבן שבקצפת של המשמרת הכה ארוכה הזו, 5 בחורות שבדיוק חזרו ממסיבת רווקות (הרווקה מעולפת באמבטייה במלון).
זה רק הקצה של הקצה של המשמרת ההזוייה הזו. לקראת הסוף הייתי כבר כל כך עייף שהבקבוקים דיברו אלי, כל אחד בשפה שלו. אין ספק שלהיות ברמן זה לא רק משתלם כלכלית אלה גם כיף לא נורמלי. במיוחד אם אתה מקבל הרגשה שאתה טוב במה שאתה עושה.

טיסה מישראל לניו יורק וחזרה לוקחת 20 שעות.
את הכסף החזרתי ב-18.

מה כל זה קשור לאלכוהול?
בזמן כתיבת שורות אלו אני שותה רמי מרטן VSOP. טעים לי. זהו.
לילה טוב, למרות שהישראל עכשיו שמונה בבוקר…

19 תגובות to “18 שעות מאחורי הבר”

  1. drinking Says:

    אחלה פוסט, ואחלה טיפים

    שתה הרבה מים ולך לישון…


  2. ישנתי 10 שעות והלכתי לסבב מוזיאונים בעיר.
    החיים קשים 🙂

  3. tzvikachu Says:

    כל מה שאני קורא פה זה
    אווויויויוייי כואבות לי הברכיים..
    אויויוייייייי יש יותר מדי כוסיות במסעדה שלי
    אף אחד לא הבטיח לך שלהיות ברמן זה רק זוהר יש הרבה לכלוך בעולם הזה ולאו דווקא בניו יורק אלא בכל העולם
    10 שעות שינה הן בהחלט דבר רצוי אחרי משמרת ארוכה..והרבה מיים


  4. אתה רוצה אויויוי אמיתי?
    מתוך החמש בחורות האלה, 3 מאורסות.
    והשתיים האחרות סתם נראו רע.
    עכשיו זה חתיכת אויויוי
    מה הסיכויים?

  5. ori Says:

    cool Blog

    Loved your writing

  6. tzvikachu Says:

    אחרי 18 שעות על הרגליים אתה עדיין בררן? נו במת 🙂

  7. adi Says:

    סחטיין אור. סיפור ממש חמוד.
    מעלה בי געגועים עזים לבר. בסוף תהיה סופר של סיפורים קצרים על החיים, או תכתוב ביוגרפיה של ברמן.

    שיהיה בהצלחה. כשיהיה לי יותר זמן אני אקרא את השאר.

    עדי

  8. eran73 Says:

    חופשי נשמע כמו אוי אוי אוי.
    אבל זה באמת הדברים שעושים את התפקיד גם אם לפעמים אתה נופל על בחור שיכור בשם האנס לפעמים אתה נופל על אנשים שיכולים להעביר לך 18 שעות כמו כלום.


  9. כולכם יודעים שזו העבודה הכי טובה בעולם:D
    לא?

  10. eran73 Says:

    לא יודע, ככה מספרים;)


  11. מה שמספרים נכון. רק תלוי איפה.

  12. Islay Says:

    18 שעות? נשמע מטורף ולא משנה באיזו עבודה מדובר.
    לגבי המבטא הצרפתי, אולי יש משהו במבטא ישראלי באנגלית שנשמע דומה למבטא צרפתי? כי כשהייתי בסקוטלנד, הרבה פעמים הסיקו מהמבטא שלי שאני צרפתייה. אז אולי זו בכל זאת לא בורות אלא דמיון כלשהו שאנחנו לא שומעים כי זה המבטא שלנו?


  13. בראייה לאחור זה לא כזה נורא.

    מבטא ישראלי בחיים לא היה לי, אבל המבטא שלי גם לא אמריקאי. אולי זה גם קשור למראה כי יש כאלה שפונים אלי ברחוב גם באיטלקית.
    כבר שנה וחצי שכולם חושבים שאני צרפתי, אולי הגיע הזמן ללמוד צרפתית?


  14. ודרך אגב, אנשים שמכירים אותי ויודעים שאני לא צרפתי ושומעים אותי מדבר אנגלית גם לא מבינים למה כולם אומרים את זה.

  15. אלעד Says:

    מלך מלך מלך.
    18 שעות מאחורי הבר? בחיים לא ניסיתי, מקווה לנסות רק כשאפתח מקום משלי 🙂

    כבר אמרתי לך שאתה צריך לעבור לסיפורת. מרתק ממש.

    נ.ב.
    מה קורה עם האנס? כבר יצרתם קשר?
    😉


  16. אחרי האנס למדתי לקח.
    אתמול שוב הציק לי לקוח די שיכור על ישראל והמלחמה ואיך היה בצבא ואיך היה בשטחים וכו' וכו'.
    חתכתי את השיחה, עשיתי את עצמי נעלב, הוא התנצל, סיים את המשקה והשאיר טיפ שמן:D
    לא פנאן?

  17. drinking Says:

    עשית תרגיל שבחורות עושות… משחק אותה נעלב – מקבל תשומת לב 😉


  18. הרגת אותי מצחוק (לא יפה, יום השואה היום).


  19. […] שעות אור, גם מבחינת שעות עבודה. הוא אמנם לא משתווה ל-18 שעות מאחורי הבר, אבל הוא לא רחוק. במסעדה שלי יש תפריט יין של בערך 250 […]


להשאיר תגובה

