עוד אחת לאוסף

04/03/07

שוק הוודקות סופר-אולטרה-אחושרמוטה-אני_לא_מאמין_שזה_לא_מים פורח.
השוק מוצף בוודקות מכל העולם עם שלל גימיקים שקשורים לחומרי גלם, זיקוקים, סינונים, טעמים ובעלים (דונאלד טראמפ הוא הדוגמה הבולטת לכך) אבל בזה אני לא מחדש כלום.
לעיתים רחוקות יוצאת וודקה שבאמת שווה לכתוב עליה, לא בגלל הטעם או המרקם שלה.

רוב האנשים חושבים על וודקות רוסיות כוודקות המאופיינות בגוף קטן אך שרירי וחסון, אף חזק וגלים של טעמים (או חוסר בטעמים, זה תמיד אתגר לכתוב על משקה חסר טעם).
ה-SV, עוד וודקת אולטרה פרימיום מרוסיה, מנסה לעשות משהו אחר ומצהירה על עצמה כ"וודקת המשי", כלומר וודקה חלקה במיוחד ובעלת גוף אווירירי וטקסטורה של בד סאטן. בנקודה זו חשוב לי להדגיש מילה שמבטאת את כל מה שאני חושב על טרנד האולטרה פרימיום: שיהיה. אתם רוצים לספר לי סיפורים ומעשיות על הזיקוק? שיהיה.
רוצים להדגיש את חומר הגלם האקזוטי? שיהיה. אתם מסננים את הוודקה שלכם דרך חומר שעוד לא הומצא? שיהיה.
לדעתי כל הנישה של האולטרה פרימיום בא אך ורק להעלות את קרנו של השותה. הרי מדובר במשקה האלכוהולי הכי בסיסי שקיים. ללא יישון, ללא הבדלי שנת בציר, ללא חשיבות התערבות האדם, ללא כלום.
לדעתי חשוב הרבה יותר לבחור דגני בוקר טעימים מאשר לבחור וודקה ע"פ כל הקריטריונים שהזכרתי מקודם.
בשורה התחתונה שניהם עשויים מאותם חומרים…

נחזור לעניין, ה-SV. הוודקה מזוקקת 5 פעמים ומסוננת לא פחות מ-14 פעמים. כמדומני זה מספר שיא. שיהיה.
היצרן מתפאר בסינון דרך 5 סוגים של אבני קריסטל ומינרלים ואפילו מפרט: קווארטז, טופז, מוריון, כדכוד ולשם. שיהיה.
היצרן מדבר על כך שהמים (אולי המרכיב החשוב ביותר ביצור הוודקה) מגיעים מבארות קדומות 130 מטר מתחת לפני האדמה ומסוננים דרך יוני כסף, פחם פעיל ושוב אותם קריסטלים ומינרלים. שיהיה.
היצרן מברבר על כך ש, ואני מצטט:" התהליך המסובך והלא פשרני מקשר בין הוודקה החלקה בצורה שעוד לא נראתה ללב מסורת ייצור הוודקה הרוסית". שיהיה.
אני יכול להמשיך ולכתוב על עוד הרבה דברים שקשורים בוודקה, בפרס שבו היא זכתה, ביקורות ועוד סופרלטיבים שבהחלט מגיעים לה. ה-SV היא וודקה טובה. אבל למה צריך אותה? אני שואל ברצינות, למה?
שתייני הוודקה שותים בעיקר תדמית. יותר זה תמיד יותר טוב, במיוחד באמריקה. למידת ההצלחה של גריי גוס וקטל 1 כנראה שאף וודקה לא תצליח להגיע וחבל, כי יש יותר טובות ויותר זולות. מתי שתיתם רוסקי לאחרונה?
פה בארה"ב ניתן למצוא את אימפריה, מותג האולטרה פרימיום של רוסקי, בכל דיספליי. אבל את הסטנדרט או הפלטינום לא תמצאו, גם לא ברוב החנויות. אבל שוב, שיהיה.
עד היום שבו הוודקה כבר לא תהיה מלכת הבר כנראה שנמשיך לראות את מספר הזיקוקים והסינונים עולה לתחום הדו-מספרי ועוד וודקות שבעיני הן באמת מיותרות יצאו לעולם. כמו שאומרים ביידיש, נו שויין. או בעברית, שיהיה.
שיהיה לכולנו פסח שמח!

 

דרך אגב, הטנקרי רנגפור עליו כתבתי לפני שבוע זה זכה במקום הראשון בקטגוריית הג'ין המתובל בתחרות סן פרנסיסקו. תזכרו איפה שמעתם עליו בפעם הראשונה.

14 תגובות to “עוד אחת לאוסף”

  1. tzvikachu Says:

    בקשר לטנקרי רנגפור
    בפעם הראשונה שמענו עליו בבקבוק 🙂
    http://www.bakbuk.co.il/htmlpage/internal.asp?cat=1&nam=1229&tat=2&nama=135

  2. אור רכס Says:

    וואלה צודק.
    קבלו התנצלות.
    אני לפחות טעמתי אותו…

  3. drinking Says:

    כל מילה בסלע, משהו ברוח דומה שכתבתי פעם
    http://drinking.wordpress.com/2006/09/28/news1/

    אמנם ההבדל בנינו זה שמעולם לא שתיתי וודקה יקרה מחמישים שקל. עכשיו הגיע לידי במתנה בקבוק קטל וואן, נראה על מה המהומה. אני אפילו שוקל לקנות בקבוק פנלנדיה ולעשות טעימה השוואתית. מה בערך המחיר של הקטל?

  4. אור רכס Says:

    קטל בארץ עולה בערך 240 שקל בחינאווי (משום מה אני זוכר כמעט את כל המחירים בחנות!)
    בערך 35 שקלים בפאבים.
    אצלי במסעדה דרך אגב, אבסולוט פינלנדיה סמירנוף וקטל עולות אותו הדבר (8 דולר)
    גריי גוס, בלוודיר עולות 9 דולר
    שופן וטראמפ עולות 10
    רוברטו קבאלי עולה 16 דולר
    ואני מדבר על מנות של 45 CC

  5. tzvikachu Says:

    ואיך הקוואלי?
    ראיתי בהרבה מקומות בקבוק ב60$
    רוב הסופר פרימיום ראיתי שלא עוברות את ה45$

  6. drinking Says:

    דרך אגב, "סינון" דרך אבני קריסטל – אני ממש לא מבין איך זה אפשרי טכנית. קווארץ למשל זה צורה קצת שונה של זכוכית. אפשר להעלות על הדעת שמסננים נוזל דרך זכוכית?

    לגבי "סינון דרך יוני כסף", יון זה צורון שיכול להיות מומס בתמיסה, אבל עד כמה שאני יודע לא יכול להתקיים בפני עצמו, ככה שלא ברור לי כיצד אפשר לסנון 'דרך' יונים, אולי באמצעות יונים (וגם אז לא ממש ברור לי איך ומה זה מסנן…)

  7. אור רכס Says:

    איך הקוואלי?
    וודקה כמו כל הוודקה. אבל הבקבוק, אוי הבקבוק…
    לתת לו מדף משלו בחדר.

    לגבי הסינון, אני לא חושב שזה דרך אלא פשוט נותנים לוודקה לזרום על הקריסטלים, אם אני לא טועה זו אותה הטכניקה כמו בסטולי קריסטל.
    לא סינון כמו במסננת.

  8. drinking Says:

    עד כמה שאני יודע, למרות שיכול להיות שאני טועה, לתת לנוזל לזרום על קוורץ זה כמו לתת לו לזרום על זכוכית. כנ"ל לגבי רוב הגבישים…

    http://en.wikipedia.org/wiki/Quartz
    קוורץ, זה בעצם ההרכב של זכוכית (סיליקה, SiO2) רק בסידור גבישי שונה. הקשרים הכימיים שם די חזקים וקשה לי להאמין שהם יכולים לתפוס משהו מהמים. טוב, מה אני מבין בעצם…

  9. אור רכס Says:

    לפי מה שאתה כותב אתה מבין יותר ממני, ביוחד בכימיה.
    אני הולך עכשיו לתערוכת הויסקי של whisky magazine
    אני בטח אחזור שיכור ומחר אני עובד, אז ביום שישי אני אשב על הנושא חזק.
    הגיע הזמן לברר איך מסננים וודקה!

  10. tzvikachu Says:

    ממה שאני זוכר..הנוזל מורץ על לוחות קווארץ קפואים
    איך זה עוזר בדיוק..אין לי מושג
    אבל זה מה שעשו עם הסוטלי קריסטל אבל עכשיו כבר קוראים לה סטולי גולד..אז מה עכשיו מריצים אותה על לוחות זהב קפואים?

  11. :) Says:

    אם כבר בסופר פרימיום עסקינן…
    לסטולי יש את הגירסת סופר אולטרה פרימיום. ברח לי איך קוראים לה. מאות (רבות) של שקלים בארץ. בבקבוק בצורת חץ עם פקק שחור ומגניב. מה הקטע שלה, ואיך קוראים לה?!?
    כנ"ל לוויברובה (וודקה לא רעה בכלל – לדעתי). בקבוק מסובב ששוקל משהו כמו 2 וחצי קילו. ריק. עם פקק מזכוכית ששוקל גם לא מעט. בקבוק כזה יפה… ברח לי השם, שוב.

    בא לך להאיר את עינינו?
    🙂

  12. אור רכס Says:

    סטולי עלית וויברובה סינגל אסטייט. בערך 350 שקל כל אחת.
    גם הבקבוקים שלהם מאוד יפים. לא טעמתי אף אחת מהן אבל אין לי ספק שהם מאוד חלקות ונעימות.

    הסטולי קריסטל נקראת עכשיו גולד כי היה מאבק ברוסיה על השם קריסטל עם חברת וודקה אחרת וסטולי הפסידה את השם. זה הכל.

  13. :) Says:

    אהההה… הסטולי עלית.
    יותר חלקה (בהרבה?) מהגריי גוס.
    את הוויברובה לייפר (המנהל בר שלי במזנו) לא נתן לנו לטעום… אבל זכיתי להריח אותה 🙂

  14. אור רכס Says:

    בעקרון מכל אלו הוויברובה נחשבת כאיכותית ביותר.
    נבדלת מכולם באיכות ובמחיר היא הסמירנוף בלאק שהיא וודקה מעולה ובחצי מחיר משאר הסופר פרימיום


להשאיר תגובה

