המממממממממ

03/29/07

אני מודה, נפלתי עמוק לתוך תרבות הבריאות האמריקאית. אתמול הייתי בשיעור יוגה ראשון בחיי.
למדתי להקשיב לעצמי, לאזן צ'קרות ולהסתכל על העולם דרך העין השלישית שלי. שיהיה. מזל שיש ניו יורקריים עצבניים בחוץ שיזכירו לך איפה אתה חי באמת ועבודה קשה אך מתגמלת בדברים הנכונים.
במשמרת בוקר במסעדה קיבלנו משלוח אלכוהול ואיתו בקבוק חדש.
אני לרוב סולד מבקבוקי ירוקים, הם תמיד מכילים ליקר מנטה, מידורי או, רחמנא ליצלן, ג'יימסון.
אחרי קריאה זריזה של הבקבוק מסתבר שזה ליקר תה ירוק שמשתלב יופי עם השיגעון הבריאותי החדש של האמריקאים, תה, מאטה ומשקאות עשבים בכלליות. התה הירוק ידוע בתכונות הרפואיות שלו וה-ZEN בא לספק מעט מההרגשה הבריאה גם ליושבי הבר.
הליקר הוא מבית Suntory היפנית שהביאה לנו את המידורי, אסאי וכמה מאלטים לא רעים בכלל.
לליקר טעם של תה ירוק (מן הסתם) אבל טעים יותר. קצת עשבי, די מתוק ומאוד מאוד מיוחד ושונה. קצת מזכיר את המידורי אבל פחות מתקתק ופירותי.
לאלכוהוליסטים הכבדים המשקה בהחלט יכול להיות משקה של בוקר. אחלה תוספת לתה חם או קר ואפילו לשתייה לבדו או עם קצת קרח.

מכיוון שהמוצר מיועד בעיקר לשוק האמריקאי, מן הסתם על הבקבוק מופיע מתכון למרטיני:
Zentini:
2 מנות וודקה
מנה ליקר ZEN
ספלאש מיץ ליים                                                              
לנער בשייקר ולהגיש בכוס מרטיני מקוררת.

בקרוב על הבר השכונתי בתל אביב? אני בספק.
לבריאות!          

ZEN

        

                                                                            

7 תגובות to “המממממממממ”

  1. drinking Says:

    אהלן אור,

    ברוך הבא לוורדפרס ובכלל. ראיתי את העמוד שלך לפני כמה ימים אבל העומס בלימודים לא השאיר לי זמן להגיב.
    ראשית הרשה לי למחות על כבודו של ג'יימסון, אני חושב שבקטיגוריית המחיר שלו מדובר באחת הבחירות המוצלחות שאפשר למצוא (אשמח לשמוע מוצלחות יותר לדעתך…)

    הליקר נשמע כמו אחלה רעיון, כשניסיתי להכין ליקר (הפעם הראשונה והיחידה) עשבים אחד המרכיבים היה עלי תה ירוק. הליקר לא יצא טוב, אבל מסיבות אחרות.

    מאוד אמריקאי שבשם שיגעון הבריאות יעשו ליקר תה ירוק, אבל ידחפו לתוכו חצי טונה סוכר.

    ברוך הבא, שבת שלום וחג שמח!

  2. אור רכס Says:

    תודה דרינקינג!
    אפשר לקרוא לך בקיצור דרינק?
    בקטגוריית המחיר של הג'יימסון אפשר למצוא את הטולומור דיו שלטעמי הרבה יותר טוב.
    דרך אגב, אני מדבר על צ'ייסרים בלבד, לשתייה נקייה או עם קרח אף אחד מהויסקים הללו לא מתאים לטעמי. פשוט לא טעימים.לדעתי צ'ייסר צריך להיות "רע" והטולומור הוא משהו טוב באמצע וגם יורד יותר טוב בגרון ולא צריך לרוץ לבירה (או לשירותים) מיד אח"כ.
    את הליקר בכלליות לא אהבתי אבל אפשר לרקוח איתו קוקטייל מעניינים. נראה מה העתיד צופן לו.

  3. drinking Says:

    אהלן, אפשר לקרוא לי דרינק, אפשר גם ליאור 🙂
    אני לא בטוח שאבדיל בטעימה עיוורת בין ג'יימסון לבין טולמור דיו, למרות ששתיתי לא מעט משניהם. לפעמים בפאב בא לי משהו יותר חזק מגינס (או שזה מקום שלא אשתה בו גינס), ובקטיגוריית המחיר של 30 ש"ח אין הרבה בחירות סבירות, אני יכול לציין את האייל קאסק של גראנט'ס, ומלבד האיריים פחות או יותר כל שאר ההיצע הוא ויסקי די גס שלא תמיד מתחשק לי לשתות

    לגבי הליקר – לטעמי עשבוניות זה מצויין, אבל למרבה הצער בהרבה מקרים זה מלווה במתיקות גבוהה מידי (אם למנות דוגמאות שקופצות לי לראש – בנדיקטן, רמזוטי, וגם ייגרמייסטר שסובל גם מבעיית אניס לטעמי בנוסף למתיקות). אני מבין את ההגיון הכלכלי וכדי למצוא נישה ולהרחיב את קהל היעד (במידה רבה הנשי) חייבים שזה יהיה נגיש וכנראה, לפי דבריך, שהם לא מנסים לקלוע לקהל ששותה אוניקם ואנדרברג…

    אם אעשה ניסיון שני בייצור ליקר ביתי כיוון אפשרי זה במקום לשלב איזה 15 סוגים של עשבים כמו בניסיון הקודם ללכת על שלושה-ארבעה, שתה ירוק הוא אחד מהם

    אגב, אם עדיין יש לך שאלות טכניות על הבלוג אני יכול לנסות לעזור.

    שבת שלום

  4. אור רכס Says:

    אחרי שאני קורא את הבלוג שלך הרבה זמן אני סוף סוף יודע גם איך קוראים לך! אם כך כבר היה שווה לפתוח בלוג.
    אני מסכים שתחום ה-30 ש"ח הוא תחום מאוד בעייתי בבר. מתחתיו יש בירה, מעליו יש ליקרי פרימיום ולפעמים גם מאלטים, אבל 30 שקל זה אזור בעייתי.
    פה נכנסים לתמונה שני דברים: פיז וטוניק.
    ג'ין טוניק, וודקה (רצוי בטעמים, עדיף סטולי תפוז) טוניק, בחרובקה טוניק(!!!), סאוטרן קומפורט פיז או סתם דברים כלליים כמו קמפרי תפוזים.
    עוד מצטיין בתחום הוא ג'ים בים שחור, עדיף נקי.

    אני אישית מאוד אוהב ליקרים עשביים, במיוחד בנדיקטין ושארטרז אבל רמזוטי וייגר פשוט מחוץ לתחום וממש לא באותה ליגה.

    בהצלחה עם הסיבוב השני של הליקר, אני מנחש שאתה משרה וודקה\אלכוהול95% בעשבים וממתין.
    תודיע מה היו התוצאות, אני סקרן.

  5. drinking Says:

    לגבי הליקר – אולי בקיץ יהיה לי זמן להתעסק עם זה
    הבנדיקטן מתוק לי מידי, וחבל, כי חוץ מזה הוא היה ממש סבבה (יש לי פוסט עליו, אפשר להגיע בחיפוש). ג'ים בים הלבן עולה בארץ 30 ש"ח, נדמה לי שאתה מדבר על הירוק שעולה כבר לכיוון ה-40 (ואז אפשר גם להוסיף עוד עשרה שקלים ולהזמין מאלט).

  6. אור רכס Says:

    ג'ים בים שחור, מיושן 8 שנים. עולה בערך 10 שקלים יותר מהלבן ונותן תמורה מעולה לכסף.
    הירוק הוא יותר מכיוון של ג'ק דניאלס בגלל הקטע עם העץ מייפל


  7. […] עוד. אז דבר ראשון סוף סוף יצא לי להכין את ה-ZENTINI. מרטיני מהליקר תה ירוק. התוצאה ממש טובה ולמרות פשטות הקוקטייל. 2 וודקה 1 ליקר ZEN […]


להשאיר תגובה

